Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


12 juni 2012

jobb jobb jobb.....

Så har det gått sådär lång tid igen sen jag bloggade...
Kanske ska ge upp det här men det är ju kul att uppdatera lite ibland.
Jobbar på som tusan om dagarna men det är ganska motigt måste jag säga. Börjar allvarligt tröttna på det. Jag blir på nåt sätt skjuten mellan stolarna och bort prioriterad med coachning och annat. Är det bara för att jag är anställd av TC och har varit det i 7 år eller vad? Är jag på nåt sätt mindre värd hjälp än de andra? Ja jag kommer ju att ta upp denna särbehandling det är ett som är säkert. Även de som jag jobbar med tycker att vi inte får tillräckligt med hjälp. Dessvärre finns inte nån på plats som vi direkt kan prata med men det kommer att bli av senare vill jag lova.

Annars flyter dagarna på. Grabbarna är på dagis om dagarna och det fungerar bättre och bättre.
Alexander börjar bli lugnare vilket känns jätte skönt. Det är skönt att se/få veta att det liksom går åt rätt håll. Hans djävulshorn börjar växa tillbaka ;)
Zebastian växer så det knakar och får för varje dag starkare och starkare vilja. Och arg kan han bli vill jag lova. :D
Men det ju är ju bra att det händer lite grejer så att de inte är snälla jämt. ;)

Som sagt har ju varit lite dålig på att uppdatera så försöker att skriva lite om saker vi gjort bakåt i tiden.
Vi var på Elmia med grabbarna 8 april och gissa om glädjen var total när Alexander upptäckte att Blixten McQueen var på plats.
Även kungen och Hudson Hornet var där.
Det är ju hans favorit film så mamma var såklart framme med kameran och knäppte en bild av Blixten och alexander tillsammans.
Alexander tillsammans med Kungen
Alexander tillsammans med Hudson Hornet
Som vanligt fanns det mycket fina bilar att titta på och speciellt en Kobra som jag sa till Alexander att det var "mammas bil". Det roliga med 4 åringar är ju att de är så impulsiva och när det kom fram ett gäng killar till bilen säger han med klar och bestämd stämma. "Det där är mammas bil".
De tittade lite fundersamt på mig och jag kunde ju inte göra annat än att skaka på huvudet.
Haha ja han är verkligen härlig.
Lägger med en bild på "mammas bil"
Dagen på Elmia var super mysig och Alexander tyckte nog med att det var roligt att titta på bilarna. Dock hittade vi inte Bärgar´n trots att det stod i elmia bladet att han också skulle befinna sig på Elmia men det kommer ju fler gånger så vi får hoppas att han är på plats då ;)
Annars efter detta så har vi tagit det mest lugn och hållit oss hemma. Har varit sjuka + att vi inte träffas i samma utsträckning nu när jag har börjat jobba. Så vi tar vara på den familjetid vi får. Det blir kvällsmys varje dag nu för tiden.


En liten rolig sak som hände nu förra veckan var att Alexander bestämde att han och Zebastian skulle sova tillsammans i min och Mattias säng. Och så blev det. Efter mycket prat och lite bus så somnade dom tillsammans i dubbelsängen. Jag fick plats men Mattias fick sova ute på soffan. Men han skulle ju ändå upp och jobba på morgonen så det gjorde inget. Det innebar ju att han inte behövde vara rädd för att väcka oss.
Bjuder även på en bild av denna händelse då det inte är säkert att det kommer att hända på bra länge. ;)


Jaha detta blev ju en hyfsat lång uppdatering i allafall. Men jag lovar att jag ska försöka att blogga lite oftare nu under sommaren för vi kommer säkert att ge oss ut på en hel del äventyr med husvagn osv.


Vill även passa på att rikta ett STORT grattis till våra kära vänner Anna och Jonas som 3/6 fick en liten son som ska heta Melvin. Underbart att han äntligen är här. <3


Skriver mer snart.
XOXO
Jayline

1 kommentar: