Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


15 april 2013

Ett tag sen nu...

Helt otroligt att bloggen som jag har fortfarande finns kvar trots att det är över ett år sen jag uppdaterade den sist. Och mycket har hänt sen ett år tillbaka.... Jag började plugga i augusti förra året. Jag började på logistikprogrammet i Norrköping och läser till att bli kvalificerad inköpare. Utbildningen är på 2 år och snart har första året redan gått. Tiden har verkligen gått fort och jag har lärt mig saker som jag inte trodde att jag nånsin skulle lära mig. Det är krävande tidvis men jag gör vad jag kan för att hinna med att plugga medans jag samtidigt ska agera mamma och sambo. Det är som sagt krävande ibland. Men nu ska vi snart ut på våran första LIA (Lärande I Arbete) vilket jag ser fram emot väldigt mycket. Ska bli intressant att se hur en "riktig" inköpare arbetar och vad de har för faktiska uppgifter. Jag och en klasskamrat som heter Lotta ska göra våran första LIA tillsammans på NCC. Hösten bjöd på en hel del oroligheter kring Alexander då han i november fick ansiktsförlamning som sedan visade sig vara Borelia. Medicinering påbörjades och nu är han helt återställd. Han opererade sedan bort sina halsmandlar nu i februari och det var en jobbig tid med mycket smärta för honom. Då kände mig sig väldigt hjälplös som mamma och man fick lite dåligt samvete över att man utsatt honom för det liksom. Nu är det snart dags för mig att påbörja matlagningen. Ikväll blir det korvstorganoff med ris och sallad. Alexanders favoriträtt. Ska försöka att vara lite mer aktiv på bloggen men kan inte lova att tiden finns alltid. PoK Jayline

1 kommentar: