Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


30 augusti 2013

Skolstart och altanbygge....

Kom just på att jag inte skrivit något inlägg i bloggen på hela sommaren. Usch då.....

Sommaren har gått fort. Vi påbörjade renoveringen av våran altan på baksidan i början av sommaren. Vi började med att riva allt förutom stommen och sen var det bara att börja planera hur den skulle komma att se ut, färgsättning, vägghöjd osv.

Renoveringen fick ta en liten paus under vår resa till Västervik som vi gjorde tillsammans med Anna, Jonas deras son Melvin, Eric, Carola och deras döttrar Tilde och Malva. En väldigt mysig lite tripp som dessvärre var över lika snabbt som den började kändes det som. Dagarna gick jätte fort så nästa år får det bli en längre vistelse tillsammans tycker jag.

Väl hemma igen så drog renoveringen av altanen igång på allvar. Målningen har tagit väldigt lång tid. Tyckte till en början att det var riktigt roligt att måla men nu känns det inte lika motiverande längre. Vi har dock kommit en bra bit på väg. 1/3 av all panel är uppsatt och stommen är helt färdigmålad så nu är det planering av fönster och skjutdörren som ligger närmast.

Vi tog en före och "halvfärdig" bild förra helgen. Så här såg det ut då i alla fall i jämförelse.























Det kommer verkligen att bli en stor skillnad från förut och så mycket finare. Det händer saker med altanen varje dag nu och det känns som att man faktiskt kan se ljuset i renoveringstunneln.

Vi har hunnit med lite sol och bad i sommar under tiden som vi renoverat också. Barnen har varit väldigt duktiga under hela sommaren och visat ett stort tålamod med oss föräldrar som vissa dagar varit "tråkiga" och inte så lekfulla p.g.a allt jobbande.

Skolan har dragit igång för fullt nu igen också. 2 veckor har vi gått nu redan och måste säga att det inte något slappar tempo direkt. Vi kör full rulle direkt från start med examensarbete, engelska och projektledning. Det känns skönt att det är högt tempo från början tycker jag. Jag personligen arbetar bättre när jag har lite tidspress på mig.
Snart är det dags för nollning av de nya ettorna också. Ska bli kul att få spendera en kväll tillsammans med dom så vi lär känna varandra bättre. Inte för att man spenderar så mycket tid med dom egentligen men vi kommer ju att ses hela hösten i skolan. Kan ju vara kul att kunna prata med varandra när man träffas i korridorerna.

Nähä nu ska jag plocka fram dammsugaren och städa lite vilket verkligen behövs. Ska försöka att skriva lite oftare. (det säger jag visst varje gång jag skriver men ska försöka hålla det denna gång)

Ha en fortsatt trevlig dag
XOXO
Jayline

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar