Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


17 januari 2012

lång tid igen...

Nu har det gått så där lång tid mellan bloggningarna igen.
Fattar verkligen vart tiden tar vägen egentligen.
Det har inte hänt speciellt mycket men saker och ting börjar falla på plats nu och vissa saker gör att tankarna fortfarande snurrar i huvudet men försöker att lägga tankar åt sidan så gott det går.

Har ju skrivit in mig hos Manpower så jag hoppas att de kan hjälpa mig att hitta ett jobb som innebär att jag jobbar dagtid och lite närmare hemma. Har även planerat in att börja skola in Zebastian 30/1 så jag hoppas att jag har fått ett nytt jobb tills dess.
Fick faktiskt tjänsteledigt från mitt gamla jobb fram till sista juni vilket känns skönt. Då har jag ju liksom jobbet kvar men kan ändå testa på ett nytt jobb.

Alexander har fått flytta in i sitt nya rum som vi renoverat en tid nu. Han trivs jätte bra men dock så kastade han en leksak i väggen när han blev arg så det blev 3 märken men har lagt i lite spackel i dom idag så vi fixar till skadorna relativt snabbt. Tror att han insåg då att man INTE får kasta saker i väggen ;)
Zebastian har flyttat in i sitt rum nu också. (Alexanders gamla) Det har gått över all förväntan och han sover super bra. Jag trodde faktiskt att jag skulle behöva springa fram och tillbaka flera gånger på nätterna men så har inte varit fallet. Nån gång precis som när han sov inne hos oss.

Som sagt allt faller på plats liksom. =)

Nu ska jag snart lägga Zebastian så att han får sova sin eftermiddagslur på 1,5-2 timmar. Han sover ju inget på förmiddagarna längre så han behöver sova ett långt pass nu på eftermiddagen.
Då ska jag och Alexander mysa och busa lite. Ser alltid fram emot våran egentid för jag vet att Alexander behöver få lite egen mamma tid också.
Blir ju svårt att dela på sig när man har 2 barn liksom då Zebastian kräver lite mer tillsyn än Alexander.

En liten uppdatering blev det i allafall.
Vi får väl se när jag skriver här näst. =)

1 kommentar:

  1. Åh va duktig Zebastian är! <3 puss från stolt faster

    SvaraRadera