Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


15 augusti 2011

Faster besök, bus och lek...

Vet att jag har varit fruktansvärt dålig på att blogga nu under sommaren men tiden har helt enkelt inte funnits till för att sitta och blogga. Men det kommer det att bli ändring på nu. Det har hänt en del sen jag skrev sist.
Zebastian har nu börjat att gå utan stöd. Han tar några steg emellan saker och snart kommer han nog att kuta runt som bara den. Det går verkligen fort nu. Han är även mer med och ska klappa händerna när han hör musik och sitter och visar saker han har i händerna och pekar och vinkar. Ja han har utvecklats massor på bara några veckor. =)

Sen har vi haft finbesök också i helgen.
Faster Mia kom till oss i lördags och det har varit full rulle från start.
Alexander tyckte att det var roligt att hon kom och öppnade upp med meningen: "Mamma, Hon hade med sig paket" =) sötunge.
Lördagen blev annars ganska lugn. Vi var hemma och busade lite ute och lite inne.
Igår däremot så tyckte vi att det inte var så kul att bara vara hemma så efter lunchen tog jag och Mia med oss grabbsen in till Linköping och Busfabriken. Alexander har dock sjunkit lite i modighets skalan och ville väldigt gärna INTE klättra upp i klätterställningarna och INTE åka rutschkanorna. Han höll sig mest vid cyklarna och i babyhörnans bollhav och rutschkanan där.
Sen hände det han hade fasat över.
Jag och Mia står vid maskinerna med gripklo när Alexander helt plötsligt ger ifrån sig ett ill vrål. Han springer fram till oss fortfarande helt panikslagen och gråter och vrålar. Mia sätter sig på huk och han klänger sig fast runt halsen på henne och det är då jag uppfattar musiken som spelas i hela lokalen. Den musik som ALLTID spelas innan busfabrikens maskott kommer. Elefanten som Alexander är livrädd för. Han hade alltså hört musiken och innan Elefanten ens hunnit visa sig visste han vad som skulle ske. Mia och Alexander sprang in i ett av klättertornens nedreplan och gömde sig. Zebastian däremot fick ett litet möte med Elefanten och det var ju spännande tyckte han.
Att Alexander är så rädd för allt som är utklätt kan man ju förstå. Vi har väl alla nångång i livet varit rädda för clowner mm. Det är ju nåt som kommer att gå över. Det roliga är ju att han kände igen musiken. Vilket minne små barn har egentligen. =)

När vi kom hem hade Mattias lagat mat och efter det var det läggdags för småttingarna. De somnade relativt fort efter dagens busande.

Idag var det ju åter dags för Alexander att gå till dagis. Han har verkligen längtat efter det och var laddad i morse. Dock inte så laddad att han vaknade supertidigt utan jag fick väcka honom. Men han sprang in på dagis utan att ge mig en puss eller kram. Men han Såg väl bästisen Algot troligen.
Mia åkte med bussen till norrköping nu 10,15 och jag passade då på att lägga Zebastian för han förmiddagslur. Själv ska jag nu sätta på en film och lägga mig i soffan och slappa lite. Sen blir det att hämta Alexander vid 13.00 dagis igen. =)

Ikväll ska jag åka in till Marie i Linköping och fixa naglarna igen. Denna gången ska hon få en liten utmaning utav mig. Får se om hon vill genomföra den bara.. =)
Alexander har i allafall fått välja vilken färg som naglarna ska ha och han sa bestämt silver. =) Sötnosen.

Nähä dags för film. Vilken det blir vet jag inte än.
Skriver mer en annan gång.
PoK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar