Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


01 september 2011

uppdaterings dags.

Var ett tag sen jag skrev nu men det beror inte på att jag inte vill skriva utan mer att tiden går så himla fort. Jag fattar verkligen inte vart tiden tar vägen egentligen.
Just nu håller jag på och bakar choklad maränger. Kan man säga baka för det är ju mer vispa ihop och sen grädda dom. Men aja det är vad jag gör idag i allafall. 15 st står i ugnen nu och ska stå där 2-3 timmar på 100 grader. Tur att vi inte hur nåt speciellt att göra idag.
Vi skulle ju ha åkt på en liten dejt med Elin men det var vi tvungna att skjuta på då hon inte mår så bra.
Annars är allt klart inför helgens kalas för Zebastian. Lillkillen fyller ju 1 år 8 september men eftersom jag ska till Stockholm helgen efter så fick det bli så att vi firar honom helgen innan han fyller. Men det spelar ju liksom ingen roll.
Har räknat ut att vi blir 11 personer på lördagen och 8 personer på söndagen så vi kommer verkligen att ha fullt hus här i helgen.
Men det är ju alltid roligt och trevligt när släkten samlas och umgås. Hoppas bara att Alexander förstår att det är Zebastian som kommer att få presenter och inte han. Dock vet jag ju att mamma har en liten sak till Alexander också.

Zebastian ligger och sover en liten sväng nu. Han ska dock inte få sova alltför länge för inatt har han inte varit alls rolig. Mellan 02 och 06 inatt har han varit vaken från och till. Om det är på grund av för mycket sömn på dagen eller på tänder vet jag inte. Men sånna här nätter har han ju inte speciellt ofta så jag får vara som en liten zombie idag och pimpla kaffe. ;)

Jag och grabbarna ska åka till affären i Hällesta sen och köpa bröd och hämta ett paket som jag har beställt. Det är ett par extra förankringsband till Zebastians bilbarnstol för att det ska bli lättare för oss att skifta över stolarna utan att behöva ta med förankringsbanden emellan bilarna också. Det är ju en procedur då de är dragna under själva sätet där bak. Nu kommer vi ha extra som sagt vilket blir smidigare.
Dock kostade dom lite med frakten men det spelar ju ingen roll för man får tänka vad de skulle kosta i soppa kostnad om man skulle ta bilen bara för att köpa dom. Och så ofta åker vi ju inte in till norrköping eller linköping liksom.

Frågan är ju bara om man vågar åka iväg en snabbis medans marängerna står i ugnen. men det borde väl inte vara någon fara eller??

Nähä nu ska jag och Alexander bygga lite med hans duplo lego. Skriver mer en annan dag. =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar