Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


28 januari 2011

Febrigt barn

Alexander vaknade med 39 graders feber i morse och vill inte äta speciellt mycket. Han dricker bra i allafall och fick i sig en liten macka nyss. Sen ringde Kattis nu (hon som ska vara barnvakt åt oss på lördag) och berättar att hennes son är sjuk i influensan. Sa att det är ok att hon kommer ändå men om hon blir sjuk så måste jag och Mattias antagligen ställa in lördagens planer då vi i så fall inte har nån barnvakt och jag inte kan komma och hämta Mattias på natten heller. Så himla typiskt när vi för än gångs skull skaffar barnvakt och ska ut på galej tillsammans utan barnen =(
Håller tummarna för att Alexander blir piggare under dagen och att Kattis inte blir sjuk.
Zebastian har inte fått nån direkt sjukdom än. Lite snorig är han men inte så farligt. Hoppas att han klarar sig utan att bli sjuk. Jag försöker hålla grabbarna isär så gott det går och tvättar händerna typ 100 gånger i timmen.
Annars så mår jag mycket bättre idag. Lite snorig fortfarande men ingen feber för min del idag.
Hoppas att nästäppan släpper nu också bara.

Ska sätta på en film till Alexander nu så han kan ligga i våran säng och slappa lite så att han blir bättre snabbt. Har gjort lite Blåbärssoppa åt honom men det vill han inte ha. Han vill inte ens smaka på utan han säger bara att han inte tycker om. Hur kan han veta det när han inte vill smaka ;)

Barn är verkligen det bästa som finns. <3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar