Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


27 januari 2011

förkylning+30 års fest

okej har gått ett tag sen jag skrev men har haft fullt upp... Alexander är fortfarande gipsad och vi ska tillbaka till Universitetsjukhuset i linköping på måndag för borttagning av det. hoppas verkligen att allt har läkt som det ska och att han kommer att bli helt återställd.. det har ju varit svårt att hålla honom stilla så gipset har ju glidit lite som det vill plus att han rör på fingrarna också.. men som sagt håller tummarna för att han har läkt som han ska.

Ringde till socialtjänsten idag också angående att göra en Lex Maria anmälan men fick då veta att det var inget ag fick göra själv utan det jag kan göra är att skicka in ett klagomål till socialkontoret och en kopia till den avdelning som det gäller för att förbereda dom på att det kommer ett klagomål. hon sa att det kan vara bra att göra det men varför förbereda dom på saker så att de kan ändra i journaler och grejer. Ska prata med läkaren i linköping på måndag för att se vad hon tycker att jag sak göra och om hon ev kan lägga en lex Maria på teamet som jobbade vid olyckstillfället...
Tänk att allt ska vara så struligt hela tiden =)

Sitter här med en rejäl förkylning också. hoppas verkligen att den går över tills på lördag.
Jag och Mattias ska då nämligen åka till Finspång och fira Anders som fyller 30 år idag men som ska ha festen på lördag. Det kommer tydligen jätte mycket folk och det ska bli grymt kul att få träffa alla igen.
Är faktiskt lite nervös. Inte inför själva festen men det är ju nu så att det är första gången som jag och Mattias gör något själva utan barnen och har barnvakt åt dom. Vet att Kattis och Conny kommer att klara det galant men känner mig ändå lite nervös. Är väl hönsmamman i mig kan jag tänka.
Var iväg med grabbarna till Linköping och shoppade en ny klänning dagen till ära i måndags.
Mamma, Jenny, Benjamin och Micke var med som smakråd. inte för att Benjamin hade så mycket att säga men så är jag ju bara ett halvår också. =)
Hittade i allafall en super söt klänning som jag föll för direkt. Jag köpte även ett annat bälte som jag ska till då jag tycker att snörningen verkar lite jobbig men jag kanske ändrar mig när jag ser helheten tillsammans med allt det andra sen också. Köpte även nya örhängen och ett nytt halsband till den. Lite måste man ju snoffsa till sig när det är fest liksom.
Anders present inhandlades igår. Åkte och handlade den med 38 graders feber men det gick bra ändå.. Har verkligen världen snällaste barn. Så länge man hittar en kundvagn så håller sig Alexander lugn men låter man honom gå fritt allt för länge är han överallt till slut. Men han lär sig väl också nån gång.

Zebastian ligger och sover ute i soffan medan Alexander sitter och tittar på Tom&Jerry. Det har blivit hans nya favoriter verkar det som. teletubbies är det ett väldans tjat angående också.. Men vissa dagar är det bara bilarna Rorry och Blixten som gäller.. Det är verkligen kul att se hur snabbt det kan skifta.

Nähä ska nog gå ut och göra dom sällskap tror jag.. huvudet värker och näsan rinner så dags för en Alvedon och nezeril. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar