Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


07 juli 2011

uppe med tuppen...

I morse fick Zebastian för sig att vakna kvart i 7 och Alexander var inte sämre dock sov han ju lite längre men morgonen startade ju tidigt ändå.
Känns som att man aldrig får sova ut ordentligt oavsett hur tidigt man går och lägger sig. Och igår var jag och Mattias duktiga och gick och lade oss redan halv 10 men som sagt man är trött ändå.
Det är ännu en anledning till att se fram emot min resa till Stockholm. Då har man inga ungar som väcker en på morgonen och man kanske kan "sova i kapp" lite. Man kan ju egentligen inte göra det men man känner sig ju som en ny människa och en mycket bättre mamma om man får komma iväg ett tag från barnen och vardagssysslorna. Men jag kommer att sakna dom och Mattias så oerhört mycket.

Verkar dock som att inspelningen av videon inte kommer att bli av då Annie har åkt på en förkylning som inte vill ge med sig. Men jag får reda på lite mer ikväll. Det är ju ett par dagar kvar så vi får hoppas att hon blir mirakulöst frisk ;)
Annars så kommer jag och Jocke att ha superskojigt i allafall och hitta på en massa roliga saker. Niklas har ju även sagt att han ska komma och jag hoppas verkligen att han gör det för det var ju så länge sen jag träffade honom.
Vem vet jag och Jocke kanske kan börja lite med våran nya låt som han har skrivit också. Nu om inte videoinspelningen blir av så har vi ju gott om tid till det också. =)

Idag skiner solen så när Zebastian har sovit färdigt blir det att gå bort till lekplatsen och leka lite. Det enda som är lite negativt med den är att det inte finns så mycket saker för Alexander att göra. Vi har ju en gunga, en sandlåda, en vippbräda och 2 rutchkanor. Det gör ju att han tröttnar ganska fort. Det skulle vara bra om det fanns nån typ av klätterställning också men sånt kostar ju pengar liksom. Och jag tror inte att dessa finns för en klätterställning liksom. Vi får helt enkelt försöka att rusta upp den så gått det går. Lite rensning, ny sand och lite färg sätter ju lite nytt liv i allafall. Men just nu är det bara jag och Mattias som tar tag i det så ska kanske ta ett litet snack med grannarna runt omkring här för att se om de är redo att hjälpa till att rusta upp lekplatsen. =)

Som sagt Zebastian ligger och sover nu. Jag och Alexander sitter och tittar på sommarlovs morgon med Malin och katten Cissi springer runt och leker för sig själv. Alexander får lite infall ibland att jaga henne och då får man säga till honom.
Vi köpte en sele och ett koppel till Cissi men än så länge vill hon inte bli buren eller vara still i knät så vi får vänta med att försöka sätta på henne selen ett tag till. Det ska ju inte vara stressigt för henne varje gång vi vill ha med henne ut liksom. Och släpper vi ut henne utan så är jag räd för att hon springer ifrån oss. Vet ju inte om hon skulle känna igen sig och komma tillbaka liksom. Larvigt egentligen men som sagt hon är ju som en familjemedlem nu. Trots att vi egentligen inte skulle ha nån katt på ett tag. Men man kan ju inte bestämma över ödet och jag tror att hon kom till oss av en anledning. =)

Nähä nu ska jag plocka lite här hemma. Ska se till att packa resväskan ikväll sen också. Nu kanske jag inte behöver ha med mig så mycket kläder som jag tänkte från början om inte inspelningen blir av. Men vi får som sagt se ikväll vad Jocke säger när vi pratas vid.

Ha en fantastisk dag nu!!
PoK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar