Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


02 mars 2012

så dålig....

Jag är verkligen såååå dålig på att uppdatera bloggen.. Men tiden bara flyger iväg och helt plötsligt har det gått flera veckor sen jag bloggade.
Jag kommer nog aldrig att bli en en-gång-om-dagen bloggare ;)

Mycket händer just nu.
Planerna inför framtiden håller på att ta form och jag känner mig mer laddad än någonsin. Har sökt 2 jobb varav 1 blev inskjutet och inte kommer att bli av medans de andra fortfarande ger mig höga förhoppningar. Vilket jobb det är och vad det innebär kan jag återkomma om när jag vet mer. Har ju höga förhoppningar om det så vill inte skriva nåt om det förrän jag har ett svar liksom. ;)

Nästa stora grej som kommer att hända är att jag kommer att börja skola in Zebastian på dagis nästa vecka.. Kommer att ha grabbarna på dagis måndag-onsdag mellan 8 och 12. Känner att det kan vara skönt att få lite egentid och kunna styra med det som behövs liksom.
Har ju tänkt att börja plugga upp lite matte så kommer väl mest att pyssla med det när dom är på dagis.
Har ju inte fått besked ang om jag blivit godkänd för att plugga det på distans ännu men hoppas på besked under dagen eller under nästa vecka.
Pratade med vuxenutbildningscentrum igår och fick beskedet att dom ska ha ett möte ang alla anskökningar nu på förmiddagen så som sagt ett besked är nog inte långt borta.
Har ju inget direkt matte huvuvd men har några som kan hjälpa mig med de frågor som jag säker kommer att ha. Det skulle ju kännas så skönt att få ett godkänt betyg i matte B för då har man ju lite mer betyg med sig i bagaget liksom. Visst att många program på folk- och arbetshögskolan prioriterar dom som har matte C men man har ju ändå en större chans att komma in på en kurs om man har matte B istället för bara Matte A. =)

Hade även planerat in en resa till Stockholm nu i Mars men den kommer jag att få skjuta på då ekonomin inte tillåter det. Skulle verkligen vilja börja jobba nu så man kan börja få en normal inkomst och kunna unna sig mer saker. Har inte köpt något till mig självv på super länge så känner att jag faktiskt saknar att kunna skämma bort mig lite.
Utgifterna som blir med barnen, huset och bilarna är ju det som tar mina pengar just nu men vet ju att det bara kan bli bättre inte sämre.

Nej nu ska jag ta och dra med mig grabbarna ut innan det är dags för lunchen. Har ju legat som ett kolli nu i 4 dagar och idag känner jag mig lite mer energifylld så det är dags för ute bus. Blir att ta på regnkläerna dock då det är ganska sankigt ute. ;)

Ska försöka att skriva mer framöver men lovar inte att det sker inom en snar framtid ;)

pok

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar