Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


21 mars 2012

Sommar känsla....

Idag är det riktigt varmt och skönt ute. Solen skiner och termometern visar hela 17 grader varmt. =) Det gillas starkt av mig. (och säkert av många andra också)

Idag var jag på Bergska skolans öppna klassrum för att få lite svar på endel frågor jag har ang matten. Fick den hjälp jag ville ha och fick mycket förklarat för mig. Så då släppte det och jag kunde räkna en hel del tal själv här hemma sen.
Dock fick jag inte speciellt lång tid på mig att plugga innan det var dags att hämta grabbarna men får sätta mig ikväll igen när de har gått och lagt sig. Fick höra att jag är tvungen att lägga på ett kål om jag ska hinna bli klar med allt innan 5 maj. Är ju trots allt en hel bok jag ska ta mig igenom och det finns en hel del som jag säkert kommer att fastna på. =)
Men jag har ju några som faktikst har erbjudit sig att försöka hjälpa mig + att jag fick ett super tips av Arva som säkert kommer att hjälpa mig en hel del. =)
Skönt att man har stöttande och puschande vänner. Det behövs verkligen ibland =)

Passade på att gå till systemet idag med när jag var i finspång. Jag ska ju stå för vinet hemma hos Anna-Lena på lördag så jag köpte det gamla vanliga chill out vinet. Det är gott och lätt drucket. + att jag köpte 6 breezers också. Vattenmelon så klart. Inget annat duger. Ska bli kul att träffa alla gamla "viasatare" igen.
Visserligen så kommer det ju inte dröja speciellt länge innan jag kommer att träffa dom på en mer daglig basis. Ska ju börja jobba igen 16/4. Även om jag hade hoppats på att hitta ett annat jobb så har det ju inte gått och jag kan ju som sagt inte gå hemma bara för att. Pengar måste ju in också liksom. =)
Jag har i allafall fått beskedet nu att schemat kommer att kunna anpassas efter mina önskemål vilket innebär att jag kommer att jobba tider som placeras mellan 7 och 17 på vardagarna. Så familjelivet kommer ju att gå ihop sig då.
Kommer säkert att få jobba lite obekväma arbetstider vissa helger men det ger ju trots allt extra pengar och Mattias är ju hemma med barnen då. Så det är ju skönt att veta att det faktikst GICK att fixa schemat denna gång.
Ska börja jobba 75% nu och vara föräldraledig 25%. Dock blir det inte att ta ut någon föräldrapenning så min SKP (eller var det nu heter) kommer ju att sjunka men det känns som att det är småpengar det handlar om och så ofta vabbar man ju liksom inte. =)

nähä dags att planera inför kvällsmaten och sen se om jag hittar de kläder som jag ska ha på lördag.. tror att jag har bestämt mig nu. =)
Hoppas bara att vädret kan vara så här bra så jag inte fryser ihjäl om benen ;)

ha det bra så länge.
PoK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar