Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


22 december 2011

2 dagar kvar till Julafton....

...för den som har lyckats missa det. =)
Det tror jag i u för sig inte att nån kan missa men ändå. Det var en bra inledning tyckte jag ;)

Har suttit och kikat runt lite på jobb nu men det verkar mer eller mindre lönlöst. Alla jobb som ligger ute nu ska man ha den och den utbildningen och det och det kunnandet... Varför kan man liksom inte bara gå på erfarenhet? Har ju ganska stor erfarenhet inom mycket men tydligen räcker inte det i dagens samhälle. =(
Hittade visserligen ett jobb på Lidl som jag skulle kunna söka men det gällde bara 10 timmar/vecka och det är ALLDELES för lite.
Som det ser ut nu så verkar det som att jag får gå tillbaka till mitt gamla jobb men är ju kluven när det gäller det som sagt men det är väl som både syrran och mamma sa. Man hittar alltid jobb när man har ett.. Hoppas bara att jag kan få lite schysta scheman så jag inte behöver vara ifrån familjen så mycket i så fall.... Men det är ju liksom inte det lättaste på mitt nuvarande jobb och det vet jag nu om. Men jag behöver ju inte jobba fulltid liksom. Kanske 75% till att börja med och då blir ju inte passen så långa och kanske lättare att fixa till efter hur mycket det ringer osv.
Men jag ska försöka få tag i Carola imorn igen. För att se vad som kan göras osv. Sen efter att jag har fått tag i henne så får jag kontakta Manpower som jag planerat från början för att se på vilket sätt de kan hjälpa mig.

Trodde inte att det skulle vara så svårt men tydligen är det INTE lätt att hitta jobb idag.... Men som sagt får kolla runt lite mer och se vad som dyker upp.. Tänker INTE ge upp i första taget.... =)

Klockan är ganska mycket och jag borde sova så får väl pallra mig in till sängen pcg sluta mina gröna.
Men jag återkommer men en uppdatering snart igen..
Jag LOVAR!!!!
Har ju lovat lite bilder också från diverse grejer vi gjort så börjar väl med Halloween bilderna ;)
Får se när jag hinner med det. Kanske redan imorn när revbenspjällen står i ugnen.

Kram på er så länge...
=)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar