Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


05 december 2011

Usch kallt.....

Gillar verkligen inte när man vaknar på morgonen och sätter ner fötterna på golvet och man håller på att för frysa fötterna ;) Nja inte riktigt så illa kanske men idag var det kallare än vad det varit på länge. 18 grader inne så det vart att gå ner i källaren och dra upp värmen som fanns kvar sen igår i pannan. Älskar verkligen att ha vedeldad panna och en accumulator tank som håller värmen över natten för då slipper man elda direkt på morgonen.

Termometern visade -2 grader i morse och det är fortfarande kallt ute. Det är mysigt med vintern men jag är inget större fan utav snö faktiskt. Dockl SKA det vara snö över jul så runt 4:e advent kan ju snön få komma. Lite vitt kan det bli men INTE en hel massa snö så det blir slaskigt och halt på vägarna.

Alexander är lämnad på dagis men än så länge fick vinter overallen stanna hemma. Diskuterade detta med fröknarna och de höll med om att den fodrade regnkläderna duger än så länge. En mamma jag pratade med sa även att om man klär på dom de tjocka kläderna redan nu så kommer de att vänja sig vid dom och sen frysa när det blir "riktigt" kallt. Och jag håller med. Jag tror att vi är för snabba med att klä på våra barn nu för tiden. De klarar mer än man tror. =) Nu kanske jag låter skit elak men det är ionte så jag menar utan jag håller med mamman jag pratade med. Kroppen har en tendens att vänja sig vid värme ocj klär man på barnen vinteroverall nu vad ska man då ha på dom när det blir -10 ute?? Samma sak är det ju om man har det super varmt hemma i sina bostäder och sen vrider man ner värmen. Då kan man frysa redan när man har 20 grader inne. Därför är det bättre att hålla en något svalare temperatur inne så att man inte vänjer kroppen allt för mycket. Det är i allafall min åsikt. Kanske låter konstigt men men...

Nu har jag lagt Zebastian. Konstigt att han behöver sova en stund på förmiddagen fortfarande men barn är ju olika. Alexander slutade sova på förmiddagen redan innan han fyllt 1 men som sagt barn är ju olika...

Nu blir det ett avsnitt av Arkiv X och lite frukost för min del då jag inte kan äta precis när jag vaknat. Idag blir det nog några knäckemackor med ost och te =)
För att få upp värmen LITE i kroppen. =)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar