Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


07 december 2011

Besöksdag på dagis....

Idag hade dom en såkallad besöks dag för oss föräldrar på dagis där vi fick en liten inblick i vad de gör om dagarna. De hade spelat in en video när de hade sång samling där man fick se hur en sång stund gick till samt att de satt upp olika kollage med såna saker de gör i grupp. t.ex. så har Alexander grupp börjat med lite rörelse övningar men ärtpåsar på huvudet för balans och små pilates bollar för att lyfta och hålla balansen bättre också. Det var kul att se och man fick en helt annan syn på verksamheten som man inte sett förut. Man lämnar ju liksom sitt barn där utan att direkt bry sig om att fråga vad de gjort när man hämtar barnen.
Vi får ju visserligen lite små besked när man frågar Alexander på kvällen vad de gjort men det är ju inte i den grad som man fick idag. Man kan ju inte begära av en 3 åring att han ska kunna redogöra för en hel dag ju. =)

Annars har dagen varit lugn. Jag brottas med min förkylning så att jag ska vara fräsch och pigg på fredag när jag och Mattias ska iväg på ett julbord som han jobb har anordnat. Ska bli trevligt att få möta hans arbetskamrater och deras respektive. Pappa ska komma hit och vara barnvakt åt grabbarna och det gick ju super bra sist när jag lämnade dom hemma hos honom när jag gjorde naglar hos Marie och denna gång behöver jag ju inte väcka dom för att åka hem. ;)

Fick även hem ett brev ifrån jobbet idag där dom bjuder mig till julbord samt julfest den 16:e. Jag har försökt att få tag i en av mina arbetskamrater för att se om hon ska gå och hur hon jobbar för att se om jag kanske kan sova där i så fall. JAg är sjukt sugen på att gå men där emot vet jag inte om jag är så sugen på julbordet då det blir att åka fram och tillbaka. Om man inte kan köra ihop det på nåt sätt vi får väl se.
Hoppas att min arbetskamrat hör av sig till mig så att jag får ett besked snart.

Nu ska jag kolla på kalla fakta och sen på nyheterna och ABSOLUT på vädret för att se hur vädret ska bli på fredags natten.. Hatar att köra bil i snöoväder och de har ju sagt att det ska regna alternativt att det ska komma snöblandat regn på fredag. Men de har ju sagt att det ska vara + grader i allafall men det kan ju ändras liksom.. Bäst att hålla koll så jag kan förbereda mig mentalt. Vi har ju dubbdäck på bilen så et ska nog gå bra =)

Ha en fortsatt trevlig kväll så skriver jag mer en annan dag. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar