Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


06 december 2011

Nyklippta killar...

Igår klippte jag håret på Mattias och Alexander. Mattias klippte jag med både sax oxh trimmer (föredrar trimmer framför sax helt klart) men Alexander fick jag inte använda trimmern på så gjorde så gott jag kunde med saxen. Måste säga att jag förstår varför man måste gå 3 års utbildning för att bli frisör för det var fan inte lätt att klippa honom. Han satt INTE stilla så håret ser ju lite små hackigt ut men det är ju klart kortare än tidigare. Skulle ha gjort en moahawk frisyr på honom men det går INTE att göra enbart med sax om man inte kan det. Vet att det hade blivit mycket snyggare om jag fått använda trimmern men nu är det som det är. Hoppas att det går bättre nästa gång vilket troligtvis blir i sommar nån gång. ;)

Mattias blev iallafall skit snygg i håret och är super nöjd med det jag gjorde på honom. Egentligen skulle jag behöva färga håret till på fredag men det får vänta. Har varken lust eller pengar att åka och göra det nu. Så farligt ser ju inte håert ut om jag ska vara ärlig. Sist jag färgade så färgade jag ju det i en sån fårg som gör att utväxten inte syns lika tydligt. =)

Antar att vissa som läser min blogg undrar vad jag yrar om egentligen och att vissa saker som jag skriver om inte är speciellt intressenta men då är det bara att sluta läsa den i så fall för här skriver jag om ALLT!!! Även om det blir lite yrt ibland.

Nu ska jag busa lite med mina småttingar..
Skriver mer en annan dag. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar