Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


19 december 2011

Hej mitt vinterland.....

Så har snön kommit och ligger vit och fin på marken. Frågan är ju bara hur länge den får ligga kvar. Ska ju vara kallt nu i ett par dagar men sen framåt helgen ska det bli + grader igen. Vi får väl räkna med en grön jul i år då.... =( Det känns lite trist eftersom det SKA vara snö på julafton.

Alexander är lämnad på dagis och Zebastian är lagd för en liten förmiddags lur. Själv tänkte jag sätta mig och skriva en liten uppdatering.

Kan ju sriva lite om helgen. Var ju på personalfest med jobbet i fredags och gud vad kul jag hade. Dansade loss och drack rödvin. Tiden gick alldeles för fort och det känns lite bittert. Hade gärna dansat loss ett par timmar till.
Denna fest gav mig många tankar ang framtiden. Om hur jag ska välja och om jag ska fortsätta eller om jag ska gå vidare osv. Men jag vet ju vad jag vill så valet är väl inte svårt. Men än så finns det ju möjlighet att ändra sig. Eller??
Aja jag kommer säkert att ligga med huvudbry över det här en bra tid framöver men i slutändan vet jag att jag kommer att välja rätt.
Älskar ju mina barn över allt annat så måste ju göra det som blir bäst för dom och deras framtid.
Konstigt att ett möte med sina arbetskamrater som man inte sett på 1,5 år kan få en att tveka på sina val....
Vet inte riktigt vad jag ska srkiva mer än att festen var som sagt super kul. Kanske att jag drack lite mycket men så blir det ju ibland. Röd vin slinker ju lätt ner och slår sen till när man minst anar. ;) Men SKA göra om det snart igen och dra ihop ett gäng och festa loss igen. Kanske lite längre den här gången. ;)

Har ringt och kollat det här med gran också och det ser ut som att det kommer att lösa sig fint. I år är v ju ute i lite bättre tid än dagen innan julafton. Ja i allafall några dagar tidigare ;) Men kanske inte i lika god tid som alla andra.
I min familj har vi alltid haft konstgjord gran så man har liksom inte behövt tänka på att den ska huggas ett par dagar innan den ska in för att den inte ska få den såkallade chocken av värmen.
Men ikväll blir det att ta grabbarna i pulkan när Mattias kommer hem och gå ut med ficklampa och välja ut våran gran. =) Ska bli mysigt. Kanske att det bara blir Mattias och Alexander i år igen vi får väl se... Sen ska granen stå nere i källaren till dagen för julafton då vi ska klä den. Får bli på kvällen på fredag för jag klarar inte att ställa upp den själv. Klä den kan jag göra men det behövs ju två för att få den rak och stadig i foten.

Lite senare idag ska jag börja gå igenom julkartongerna för att plocka fram lite mer julpynt i tomte form. Kan ju inte ploka fram speciellt mycket då vi både har en katt och en 1 åring som säkert tycker att det är jätte kul att pilla på prydnadssakerna. Men lite ska upp i allafall.
Har dock inte fått den riktiga julkänslan ännu men den kommer väl framöver.
Antagligen beror det på att julen är på en helg även detta år så att Mattias inte är ledig i veckan utan jobbar som vanligt. Men så är det ju och så får det vara..

Nähä nu får det vara slut yrat för den här gången.
Skriver mer en annan dag.
kraaaaaaam

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar