Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


02 november 2010

Förkylningstider

Okej... Sitter på fb och spelar lite som allt när Alexander är på dagis.
Har blivit halvt beroende av FrontierVille.. =) Men det är ju bara sååå kul.

Var och lämnade Alexander på dagis för dryga 3 timmar sen. Han fick vara hemma igår eftersom han hade feber i söndagskväll när vi kom hem från pappa.
Jag och Zebastian åkte sedan till Viberga och inhandlade ett nytt regnställ åt Alexander med fleece foder. Det gamla börjar bli för litet.. Byxorna är bra fortfarande men Jackan är alldeles för kort i ärmarna... Jag köpte storlek 110 åt honom i det så jag hoppas att han inte börjar raket växa nu. Men det var ganska stora storlekar så det ska nog räcka ett tag åt honom. =)
Han har stått ganska still i sitt växande nu sen i somras.. Han har bara vuxit ca 3-4 cm sen dess.. Fast det måste vara skönt för honom också eftersom han växte så himla mycket innan. Inget skönt att ha växtverk hela tiden.. =(

Jag kunde inte låta bli att le lite år Alexander igår. Han är verkligen rolig i sina kommentarer ibland.
Jag satt och tittade på ensam mamma söker på tv3 play med Zebastian i knäet när han vaknade. Han vill då också sitta i mitt knä men jag sa åt honom att han inte fick plats. Han ställde sig på mellan mina knän och sa att jo det fick han visst det. Jag hjälpte honom upp i mitt knä så han fick sitta ytterst. Zebastian började putta lite på honom i sidan med vänsterhanden. Det var då Alexander började prata om sin bror. Han sa "Mamma bebis puttar på mig. Det får han" "vad bra" svarade jag och sen kom den skönaste kommentaren hittills... "Mamma han är ömtålig han är ett glas" =) Ja vad säger man. Underbara unge...

Zebastian är snorig också. Alexander smittade väl honom med den förkylning han gått och dragit på.. Konstigt att han blir sjuk för barn som helammas ska ju inte kunna bli sjuka säger man ju.. Men man ska ju inte lyssna på allt man hör heller i u för sig. Så nu kom renässans dropparna fram igen ur skötväskan. En superbra uppfinning tycker jag och det hjälper ju verkligen super bra. Och inga farliga ämnen heller bara koksaltlösning på pipett.. =)
toppen..

Nähä nu ska jag snart åka och hämta Alexander så ska väcka och mata Zebastian innan vi åker till dagis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar