Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


24 november 2010

minusgrader=bilkrångel

En sak jag hatar med minusgrader är att bilarna börjar leva sitt egna liv.
Eftersom jag inte vill starta BMW:n för kortare bilturer så tar jag ju som sagt fiestan när jag ska lämna och hämta på dagis. I morse dog batteriet i den igen trots att jag haft motorvärmaren i satt i en timma. Som tur var fick jag starthjälp av ett par snälla karlar som skulle hjälpa grannen med snöskottningen. Tänk att det fortfarande finns snälla människor som hinner hjälpa till trots att de måste jobba. I u för sig så kanske de inte kände att de inte hade nåt val när jag kommer fram med min 2 åring och frågar om hjälp. =)
Nu sitter i allafall batteriladdaren i och motorvärmaren sitter också i så den får sitta i i 2 timmar nu innan vi ska hämta Alexander.
Pratade med Mattias och han håller med mig om att det kan ha att göra med att det är för lite batterivätska i batteriet. Mattias ska köpa med sig sånt hem så vi får fylla på det sen hoppas jag att det blir bättre framöver.

Alexander vill ju så gärna till dagis men det är svårt att gå med ståbrädan till dagis då den sjunker ner i snön som plogbilen lämnar kvar på vägen. Jag tror inte att Alexander orkar gå själv hela vägen till dagis och definitivt inte hela vägen hem då han är trött och vill sova. Men vi kanske får testa det i allafall..
Nu kom jag på en annan lösning. Kan ju alltid ta med mig pulkan och släpa den efter vagnen. varför har jag inte tänkt på det tidigare för?? Ibland är man bra dum.
Men bättre sent än aldrig som man brukar säga =)

Sitter och tittar på tre kronor som vanligt. det är verkligen bra fast lite löjligt ibland. Men vad kan man förvänta sig av en sån serie egentligen. Fast de tar upp en del bra grejer som faktiskt händer i det verkliga livet. Och man känner verkligen igen sig i vissa saker då jag vet hur jag var när jag var tonåring. De känslor man hade och de tankar som man bar på. Hormonerna och allt det där. Ibland är det så att man längtar tillbaka till den tiden då det faktiskt fanns stunder som var mycket lättare på sätt och vis men i andra stunden så är man glad över det liv man lever i dag och de som man lever tillsammans med. =)

Nu ska jag ta och koka mig en kopp kaffe. Sen blir det att mata Zebastian innan vi åker och hämtar Alexander på dagis. =)

1 kommentar:

  1. hoppas det ordnar sig med bilen nu så du slipper mer krångel, kul med pulka :)kram

    SvaraRadera