Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


15 november 2010

Helgen som gått

Okej är visst super dålig på att komma ihåg att skriva i bloggen.
Här kommer i alla fall en lite uppdatering.
Helgen började aningen upprört men på lördags eftermiddagen hade allt lugnat sig och jag bestämde mig för att åka ner till pappa en dag tidigare än planerat. Mattias ville inte följa med då han hade lite att pyssla med nere i garaget och ris att ta hand om hos Benngårds så han stannade hemma. Jag packade in grabbarna i fiestan och tuffade iväg till pappa.
När jag kom dit åkte vi direkt till City Gross och inhandlade lite att äta till middag och framför tv:n på kvällen. Alexander hade lite svårt att somna men efter dryga timman så somnade han till slut. Dock vaknade han ett par gånger på natten och ville åka hem till pappa. Det är inte speciellt ofta han sover över hos nån utan att pappa är med så det var väl lite ovant kan jag tänka mig.

På söndag var det dags att fira fars dag. Jag och pappa tog tag i lite städning. Pappa torkade golven på nedervåningen och jag dammade ur bokhyllan. Konstigt att det är mycket roligare att städa hos ändra än hos sig själv. =)
Jenny Micke och Benjamin kom till pappa vid 12 tiden och då blev det först en massa mys med våra bebisar och Alexander sen blev det matdags för de små. Det var jag och Jenny som fick mata våra små medan Pappa och Micke fick roa Alexander. Efter matningen var det dags för fika. Alexander tryckte in kakor på tvären och även några rostade salta mandlar gick ner. Efter fikat var det dags att börja dra sig hemåt för att fira nästa pappa nämligen Mattias.
Stannade på Eliaz pizzeria i Fornåsa och köpte pizza på vägen hem. Det uppskattades av Mattias när vi kom hem.
Helgen har med andra ord varit händelserik och ibland lite känslosam.

Idag har Alexander varit på dagis och jag och Zebastian har påbörjat vårat tre kronor maraton.
Nu är det dags att mata den minsta medan Alexander sitter nyvaken framför Aladdin. =)

1 kommentar:

  1. åh vad kul att du har börjat blogga nu igen! :)
    Kram/anna

    SvaraRadera