Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


25 november 2010

Snöoväder=Snöskottning och Bus


Okej Snön vräker fortfarande ner här hemma och kan inte låta bli att tycka att det faktiskt är lite mysigt med all denna snö.
Nu undrar väl ni som känner mig och som vet att jag vanligtvis hatar snö om jag har blivit sjuk och ja det kanske jag har blivit.

Jag och Alexander var ute idag på förmiddagen och skottade gången ut till vägen och sen båda altanerna och vi hade riktigt skojigt. Även om Alexander saboterade min skottning av gången genom att skotta ner kanten hela tiden. Busunge. Vi busade lite i snön också. var tur att Mattias tog ner mina täckbyxor så att jag kunde rulla runt lite i snön också.
Antar att det är Alexander som fått mig att uppskatta snön för vad den faktiskt är. ROLIG!!! =)
Zebastian låg och sov i sin spjälsäng i stort sett hela tiden. Var bara tvungen att gå in till honom 1 gång under hela skottningen.
På eftermiddagen har vi hållit oss inne då snöandet och vinden tilltog ganska rejält. Men det var mysigt det med.

Nu har jag tänt upp i pannan då tempen inne börjar gå ner mot en 17 grader =)
Men vi är ju vana vid det så det tar ett tag innan vi börjar frysa.. Ikväll ska jag vi äta fiskpinnar och potatis igen.. är typ det vi har hemma om man bortser från köttfärs och kotletter men hela familjen ska iväg och handla i helgen så då fyller vi kylen och frysen med en himla blandning mat förhoppningsvis =)

Ska busa lite med Alexander nu så han gör av med lite energi tills ikväll när han ska sova.
Hoppas att det inte snöar och blåser lika kraftigt imorn så jag och Alexander kan vara ute och busa då med. Zebastian får väl ligga i sin vagn på altanen på baksidan under tiden så vi hör om han vaknar. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar