Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


26 november 2010

Havreflarn

Nu har jag bakat Havreflarn för första gången i mitt liv och måste säga att det var löjligt enkelt. Är absolut inte sista gången jag gör det. Det är ju så gott och om jag hade haft choklad hemma så hade jag penslat dom med smält sådan för det gör dom ju ännu godare. =) Eller lagt chokladen emellan 2 st för det är ju också ruskigt gott.

Annars har dagen varit lugn hittills. Jag funderar starkt på att slänga ut Alexander lite i snön sen när han vaknar. Ja mg själv med för den delen men vi får väl se hur det blir med det. Det snöar i allafall inte längre vilket är skönt men det blir ju blött ändå när man kommer in =)

Kvällen bjuder som vanligt på Idol.
Är ju bara jag i familjen som följer det så Mattias kommer troligen att sitta framför datorn och läsa på om sånt som han tycker är viktigt.
Håller Tummarna att Jay Smith går vidare även denna gång. Han är ju bara så het och så BRA!!! Men jag säger som min Mor.
Han ska INTE vinna idol för då kommer det att bli med honom som med Marcus Fagervall, och de andra som har vunnit med för den delen, att han kommer ut med en platta sen faller bort. Nej 2:a ska han bli dom brukar det gå mycket bättre för =)
Ikväll tror jag att det blir antingen Linnéa eller Olle som får lämna Idol. Men det återstår ju att se. Vad som helst kan ju hända det har vi ju sett förr.

Titta bara på hur det gick med Mariette Hansson förra året liksom. Fattar inte att hon åkte ut när hon gjorde. Hon borde ha gått mycket längre. Det borde ha varit hon och Kalle i finalen men svenska folket ville annat.
Gillade aldrig Erik värst mycket.

Jag hoppas verkligen att hon släpper en skiva snart för jag tycker att det har varit för lite av henne nu sen idol. Satt senast idag och lyssnade på några av hennes låtar på Youtube. Och jag får verkligen gåshud av hennes låt "Lies Beyond". Den är så fylld av varma, ärliga känslor. Så en singel på den tack Mariette ;)

Nähä nu är det nog dags att väcka Alexander tror jag. Annars blir det problem för honom att somna ikväll. =)

1 kommentar:

  1. nu när du börjat blogga igen fick jag med upp suget igen ;) smarrigt med havreflan, måste jag med göra någon dag :)

    SvaraRadera