Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


22 november 2010

Snö snö och ännu mer snö

I morse när vi vaknade vräkte snön ner. Hade bestämt mig för att gå med barnen till dagis idag för omväxlingens skull istället för att starta fiestan för den korta biten. BMW:n startas bara om jag ska iväg långt då dieselmotorerna tydligen är känsligare för kallstarter.
Efter frukost bestämde jag mig ändå för att ta fiestan då snön mer eller mindre vräkte ner.
Vad händer då?? Jo bil f*n startar inte och tillslut dör batteriet. Jag sa då till Alexander att vi struntar väl i dagis då eftersom annars måste vi gå. Han blev arg och sa att han visst ville till dagis och att vi visst skulle gå. =) Ungen är ju helt otroligt duktig.. Inte många barn som skulle vilja gå i det där vädret men men det var bara att lägga ner Zebastian i vagnen och börja knata.. Efter 10 minuter började jag bli riktigt sur för på vägen låg ett 2-3 mm tjockt istäcke som han som plogar inte verkar vilja ta bort och i detta istäcke borrade ståbrädans smala hjul ner sig så det kändes som att putta på 100 kg istället för 20 =/
Var både svettig och blöt när vi kom fram till dagis men Alexander var helnöjd.
Promenaden hem gick lättare då slapp jag ju att använda ståbrädan.

När jag kom hem plockade jag fram batteriladdaren till bilen och satte i den för att förhoppningsvis kunna ta bilen vid hämtningen och det fungerade toppen bra.. Om det snöar och ligger lika mycket is på vägen imorn blir det att sätta i motorvärmaren innan vi startar bilen. Inga kallstarter under vintern.. =) Men visst kommer det att bli lite promenader också bara vädret och väglaget är bra. =)

Hämtade Alexander och nu sover båda grabbarna middag.
Själv sitter jag och tittar på ett avsnitt av 3 kronor.

Nu ska jag ta en macka och lite kaffe. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar