Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


17 februari 2011

Bakning och Storstädning

Okej idag är schemat fullspäckat av sådant som är mindre kul.
Har precis satt in en Saffranskaka i ugnen och nu ska jag snart ta snabelsraken och köra ett varv genom huset. sen blir det golvtorkning och dammning.
Jag är verkligen den typen av människa som HATAR att städa. Dammsuga går ju hyfsat fort med det är det där andra som tar tid som inte är speciellt kul.
+ att jag antar att min äldsta kommer att vilja hjälpa till.

Imorn kommer barnens Faster mia på besök. Det var ett tag sen som vi sågs nu så det ska bli skojigt.
Alexander har längtat efter henne också för han blev jätte glad imorse när jag sa att mia kommer till oss imorn. Hans första kommentar var "Ja då kan vi läka jätte mycket mycket". Han är verkligen för gullig.

Gårdagen gick fort som bara den.
Dagen startade med att jag loggade in på FB och så en hel del arga statusuppdateringar.
Nyfiken som jag blev så snokade jag runt lite men det slutade med att jag ringde till bästaste Johanna och fick då infon om att uppdraget jag jobbar med på Transcom ska läggas ner och att vi nu har valet att antingen söka nytt jobb eller att börja på ett annat uppdrag med längre öppetider än till 22.00. Först kändes det väl sådär men när väl min chef ringt och informerat lite mer ang vad som gäller för det uppdraget så känner jag mig faktiskt lugn. Det kan ju faktiskt vara kul att testa nåt nytt jag menar jag har ju ändå suttit på det andra nu i 4 år och det har varit väldig tråkig stämning där många gånger. Eftersom det här nya uppdraget har det mesta av sin verksamhet på Transcom som jag jobbar så är det lite lättare att byta pass, ansöka om ledigt osv. + att det inte är samma strikta krav som på det förra. Längre tid för kunderna samt inget merservice tvång vad jag förstod på Johanna. Det känns toppen för jag är ingen säljare liksom. Känns dumt att erbjuda kunder med superproblemen nåt nytt ab mm. inget för mig.
Informerade dock min chef lite om att jag ska söka ett annat jobb i slutet av året på ett nyöppnade företag men att jag hör av mig ang detta lite längre fram. Jag vet ju inte än NÄR de börjar rekrytera personal. Funderar dock på att dra iväg ett mail med mitt CV nu lite innan så de vet att jag är intresserad. Det kan ju vara en fördel att visa sig innan alla andra. Antar dock att det är fler än jag som tänker så.

Nähä dags att ta fram Slangdraken....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar