Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


19 februari 2011

Hajar och Melodifestivalen....

Dagen startade tidigt för min del idag. Zebastian vaknade kl 5 och vill äta. så det var bara att gå och hämta honom och lägga sig med honom i våran säng. Han åt på mig en liten stund och sen somnade han om.
Kl 6 hörde jag hur Alexander sprang ut till Mia som sov på soffan. Gick ut för att säga till honom att Mia skulle få sova lite till med Mia var redan vaken och låg och spelade Alfapet på sin dator. Alexander bäddades ner i kortsidan på soffan i förhoppning på att han skulle somna där men inte då. Efter att Mia sagt till på skarpen efter att han i en timme legat och mumlat så sprang han in till oss och då var det typ bara att gå upp.
Usch känner mig sliten och tjurig idag men nu tog Mia och Mattias med sig Alexander ut och Zebastian ligger och sover så får lite tid att sitta här och skriva av mig lite.

Winnerbäck rinner ur högtalarna. Så skönt att höra hans ljuva stämma!
Hans låtar får mig alltid så lugn och avslappnad. Har så otroligt mycket minnen till dom också så det kanske är det som får mig lugn. Jag kan sitta i timtal med hans musik på och bara fundera över livet. Hur det var, är och kommer att bli.
Amazing!

Jag gick och lade mig igår med en massa tankar i huvudet.
De visade på nyheterna hur hajar får sina fenor avskurna medan de fortfarande lever och sedan slängs tillbaka i havet där de kan leva upp till 1 vecka på havsbotten utan någon som helst möjlighet att hitta mat.
Sånt där får mig att se svart och allt detta bara för att Hajsoppa är en delikatess i Kina och Japan. Jag menar de kan väl i allafall vara så humana att de avlivar hajarna innan för det måste ju finnas mer kött som kan ätas på dom menar jag.
Jag sa till mia att jag allvarligt funderar på att bli "fisketarian".
Tycker att ALLA ska gå in på följande hemsida och skriva dit sitt namn för att stoppa detta plågeri!!!
http://www.savethesharks.se/default.aspx
RÄDDA HAJARNA!!!

Ikväll kommer pappa hit så vi som jag skrev igår ska hålla på lite i Alexanders blivande rum.
Får se hur mycket vi hinner i eftermiddag men annars så har vi dagen imorn på oss också.
Kvällen bjuder på god mat, snacks, godis, dricka och Melodifestivalen.
Får se om det finns nån bra låt denna gång.
Än så länge så har jag bara 2 favoriter. 1 är i final och 1 skickades till 2:a chansen.
Sen visas ju "QX Gaygalan" ikväll med så det blir nog att se den också innan man går och lägger sig.

Nu ska jag ta tag i disken innan pappa kommer. Conny kommer också i eftermiddag för att hämta mia så vill att det ska se lite städat ut då.
Fast det är bra trist att diska måste jag säga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar