Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


14 februari 2011

Helgen som gått.

Helgen har varit super härlig. Trodde först i fredags att jag inte skulle kunna åka nånstans alls med tanke på vädret men efter att ha skottat bort snön i fredags eftermiddag så såg allt mycket ljusare ut.
Dock fick jag en sträckning i höger lår när jag skottade som inte vill ge med sig men det går väl över snart.

I lördags packade jag in sönerna i bilen och åkte till mamma och Kenneth. Mamma har ju fyllt så vi firade henne. Många personer var vi och det blev väldigt varmt i deras lägenhet.
Sönerna somnade faktiskt snabbare än väntat på kvällen och sov ganska bra på natten. Zebastian hade lite vakentid mellan 04,30-05,30 ca men det gick bra ändå. Alexander vaknade kl 06,30 ca och gick raka vägen in till Mamma så jag fick sovmorgon till halv 9. =) Det uppskattades vill jag lova.
Igår eftermiddag blev det en tripp till Pappa också. Vi åkte till Grossen och handlade lite och åt sedan pytt i panna och fikade lite. Åkte hem därifrån vid halv 8 igår kväll.
Helgen har alltså varit väldigt mysig med mycket familjetid vilket jag älskar.

Mattias har börjat igen med renoveringen i Alexander rum nu. Det är dags att vi får ordning på det snart så Zebastian kan flytta ut ifrån vårat sovrum in i sitt egna rum. Jag tror att han kommer att vakna mindre på natten då jag tror att han störs lite av oss. Så var det ju med Alexander när han var liten i allafall. Han började ju sova hela nätterna när han fick sova själv i sitt rum. Zebastian sover ju bra om nätterna men vissa nätter vaknar han med 20 minuters mellan rum från ca 4 på natten och då är man skapligt trött på dagen sen. Ska kanske inte klaga då jag vet att det finns folk som har det mycket värre.

Idag blir det en tripp till Norrköping för en liten kontroll hos BM.
Världens bästa Svärfar ska följa med och hålla ett öga på Alexander medan jag är inne hos BM.

Nähä dags att vika in lite tvätt eller i allafall sortera den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar