Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


10 februari 2011

Snöyra

Okej så var det snö igen. Visste ju att den var på gång men att det var så här pass det visste jag inte. Såg knappt ut genom fönstren imorse när jag vaknade så tätt föll flingorna.
Är väl bara att vänja sig antar jag.

Alexander sitter och glor på Bolibompa och jag har lagt Zebastian i sin vagn för att se om han kanske kan somna. han har inte sovit sen han vaknade kl halv 8. Men han dåsade till ett par gånger när han åt så jag fick väcka till honom. Nu vill han dock inte somna verkar det som. Han får väl helt enkelt vara upp tills han däckar.
Dock kan han få ligga i vagnen ett tag till. ;)

Några planer för dagen har jag dock inte. Mattias ska väl ta med sig bilen in till Finspång i kväll för en tvättning. Han är skyldig mig ett paket saffran också så det ska han få köpa så jag kan baka i helgen. Det får dock bli på söndag när jag kommer hem för jag måste förbi Kattis och hämta lingon först innan jag kan göra kakan.
Det är hennes saffranskaka jag ska baka. Hoppas att min blir lika god som när hon gör den. Hon gör den himmelskt god =)

En arbetskompis till mig är just nu inne på förlossningen och ska föda sitt andra barn. Håller verkligen tummarna för henne att allt går bra. De har ju en lite tjejja sen innan som är 2 månader äldre än Alexander. Vi får väl se vad denna lilla krabbat är för nåt.
Som sagt tänker på er Ewe och Sebastian i denna krävande stund. ;)

Nu ska jag gå ut och ta Zebastian innan han blir helt hysterisk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar