Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


15 februari 2011

BVC besök....

Idag står ett besök på BVC för Zebastians del på schemat.
Han ska dit på 5 månaders kontroll och denna gång är det även dags för vaccination nr 2.
Gillar inte det här med sprutor så vidare värst mycket men efter att redan ha haft ett barn som vaccinerats och fått nålar stuckna i sig ett antal gånger så har svimningskänslan försvunnit i allafall. Det är ju skönt. Första gångerna med Alexander så kände jag mig illamående och kallsvettig med den BVC sköterskan som vi hade då, Karin, Sa åt mig att jag var tvungen att slappna av för annars så skulle Alexander känna min oro och inte slappna av själv. Detta kunde innebära att jag kunde få honom att bli rädd.
Det är egentligen ganska häftigt att man som förälder kan smitta av sig sina känslor på sina barn. Att man liksom kan ha den samhörigheten på avstånd liksom.
Man märker ju på både Alexander och Zebastian att de direkt känner av om nåt inte står rätt till även om jag försöker att inte visa det.

Termometern visar att det är lite mer än 9 grader kallt ute. Snön faller i stora flingor och då är det ganska mysigt att sitta inne och titta ut måste jag säga. Är inget vidare direkt fan av snö och kyla men när man får sitta inne med en kopp varm choklad och titta ut så är det faktiskt mysigt.
Dock börjar jag tröttna nu så jag hoppas att snön snart försvinner och att våren får bryta ut.
Men det dröjer nog ett antal veckor till så det är jag beredd på.

Nu ska jag sätta i motorvärmaren i bilen. Blir att ta den "lilla" bilen idag. Den har inte varit igång på ett par dagar och behöver komma ut och rastas lite. Och när man bara ska åka kortare sträckor så fungerar den super.

Besöket i Norrköping igår gick jätte bra. Snabbt och smidigt. Conny, min svärfar, sa att han nog aldrig besökt sjukhuset så kort tid som han gjorde igår.
På vägen hem stannade vi på McDonalds och köpte varsin kaffe och choklad Donut till mig och Conny och en mugg med milkshake till Alexander. Han ville nämligen ha glass med sugrör.

Nu ska jag se till att få på barnen lite kläder. Idag blir det varma kläder på när vi ska åka då värmen i lilla bilen inte är riktigt som den är i BMW:n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar