Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


26 februari 2011

slappar lördag

Dagen började bra. Både Zebastian och Alexander sov skapligt länge. Zebastian vaknade kl halv 8 och ville äta vilket han självklart fick. Efter det somnade om ända tills jag skulle vända på mig då ville han få blöjan bytt. Alexander kom in under bytet och var super pigg trots att han var vaken inatt mellan 3 och 3.30. Skumt det är med barn att när äntligen Zebastian inte vaknar på hela natten så vaknar Alexander istället.
Som Mattias sa igår. "Det är tufft att ha barn". Jag frågade om han menade det på ett positiv eller negativt sett och då svarade han att han menade både och. Och jag håller med. Det är tufft att se sitt eget barn utvecklas och växa framför ens ögon och det är tufft när man inte får sova normalt och ibland blir irriterad när man inte förstår vad de egentligen vill eller varför de gör som de gör.
Men till saken hör ju att man älskar dom över allt annat både i tuffa lägen och lätta lägen. Och det är ju det som är meningen.

Mattias och Alexander åkte iväg till Finspång i morse för att tvätta BMW:n. JAg satte mig då vid datorn med räkningarna och för att se de avsnitt av Big Brother som jag inte kan se på tv:n pga att vi inte har den kanalen. Känns skönt att de visar avsnitten på nätet. Fast jag kan tycka att det inte är lika bra som man tyckte att det var när man var yngre. Men det beror väl på att man har en annan syn på det nu i äldre dagar.

Annars kommer nog dagen att bli allmänt slapp. Har sorterat tvätten så nu väntar bara invikningen/inhängningen.
Vindrickningen med Anna-Lena blev inställd i kväll eftersom hennes man är sjuk med feber. Vi får dock inte tid att ses igen förrän i april så jag hoppas att Mars månad går fort. Har verkligen längtat efter att träffa henne och snacka lite skit. Ett + är ju att jag kommer iväg lite från familjen och få lite egentid. Men jag vet ju att jag kommer att få det framöver.
Förstå mig rätt. Jag älskar min familj men jag saknar egentiden. Jag tar hand om barnen hela dagarna och ibland även kvällarna när Mattias vill renovera osv så det skulle vara skönt att bara för en kväll+natt få lite egentid och sova en hel natt och få sova ut på morgonen. Vet att jag skulle bli en mycket gladare och piggare mamma om jag bara fick sova ut ordentligt. Mattias tar ju barnen vissa mornar men man kan ju inte somna om som man ska eftersom man hör dom hela tiden. Och det händer ju att Alexander kommer in med jämna mellanrum. Jag vet att det finns dom i våran familj som skulle vilja ha barnen över natt så vet att det inte är några problem att få sova ut.
Men trots att jag skriver detta så älskar mina barn och Mattias över allt annat. TRO INGET ANNAT!!!

Nähä om man skulle ta och göra lite nytta nu och vika in tvätten. =)
Tjao

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar