Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


09 februari 2011

SOL!!!

Idag skiner solen ute och det känns toppen bra. Dock känner jag mig lite seg och orkeslös. Fattar inte varför. Det kan ju ha att göra med att Zebastian har varit vaken från och till sen kl halv 4 i morse. =( Undrar varför bebisar varierar sömnen så pass. Natten innan sov han hela natten från 8 på kvällen fram till halv 8 morgonen efter. Skumt är det i allafall.
Ska väl försöka att gå ut på en liten promenix med grabbarna senare idag. Se om man kanske kan ta sig med vagnen fram till lekparken eller nåt.
Alexander behöver verkligen komma ut och göra av med lite energi. Vi får ta promenaden sen efter lunch när Zebastian ska sova nästa gång. =)

Igår hade vi Jenny, Micke och Benjamin på besök. Vi hade verkligen super skoj och jag fick mig ett gott skratt tack vare lilla Benjo. Han är ju verkligen så otroligt skön den lilla killen. Han visade igår att man tydligen kan bli rädd och sen skratta på samma gång. Och fastnade på inspelning gjorde det också. Gullunge.
Zebastian visade också en charmig sida av sig själv igår kväll sen. Jag och Alexander lekte häst och när jag gjorde så att Alexander studsade på mig rygg skrattade Zebastian som aldrig förr. Fick detta inspelat också. Till slut räckte det med att jag bara rystade på huvudet så skrattade han. Även det kom med på en inspelning. Får se vart dessa videor hamnar så småningom.
Annars har det inte hänt speciellt mycket i veckan. Det har varit lugnt och skönt.

Helgen däremot är full av planer. På lördag ska jag med grabbarna till mamma och fira henne då hon har fyllt år. Vet inte vad jag ska hitta på för present till henne ännu men det löser sig säkert.
Mattias ska hålla på att renovera lite här hemma så jag får väl se om jag passar på att sova över hos mamma och Kenneth. Sen funderar jag på att svänga förbi hemma hos pappa på vägen hem på söndagen. Vi får väl se hur jag gör.

Nähä om man skulle ta tag i disken. Det blev ju lite disk igår eftersom vi var 2 extra personer som åt middag. Men som sagt trevligt hade vi och det gör jag gärna om igen. Men jag kommer nog aldrig våga åka till Jenny och Micke och sova över. ;)

1 kommentar:

  1. hihi vad mysigt :) när ska vi sesv då? är ni alla friska och krya? kram

    SvaraRadera