Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


24 februari 2011

Födelsedagsfirande =)

"Vad är det för dag idag? Vad är det för dag idag? Det är ingen vanlig dag för det är svärfars födelsedag HURRA HURRA HURRA!!!"

Ja så är det. Idag fyller Conny 57 år!! Stort GRATTIS. Så ikväll blir det att åka dit och äta gott och prata massa strunt. Antagligen se Alexander springa runt som en stolle för att imponera på alla. Han brukar bli full i gasen när det är en massa folk runt omkring honom.

Snön faller med stora flingor utanför fönstret. Jag är inte ett dugg förvånad men det får faktiskt vara bra nu. HATAR verkligen den svenska vintern och önskar att det kunde vara 20 grader varmt hela året... Ja förutom över julhelgen. Det kunde snöa dagen innan jul och sen kunde snön försvinna runt det 28:e december. Fast jag vet att det är väldigt många som inte håller med mig.

Annars kommer dagen att rulla på ganska sakta. Har inget planerat alls idag.
Morgondagen däremot är lite mer planerat. Det blir att handla på förmiddagen och kanske över lunch en bit. Eftermiddagen väntar familjemiddag med nån smaskig mat, fredagsmys och let´s dance så klart. =)
På lördag är det äntligen dags för vinkvällen hemma hos Anna-Lena. Ser verkligen fram emot att komma bort lite för mig själv och det var verkligen alldeles för länge sen som vi satt och snackade skit över ett glas tillsammans. Tyvärr blir det ju så när hon jobbar som hon gör och jag är mammaledig och har ammat fram tills för ett par veckor sedan. Men nu är det alltså äntligen dags. Vi ska äta och dricka gott och se Melodifestivalen tillsammans. Är säker på att det kommer att bli ett och annat skrattanfall också det brukar det ju bli.

Nu är Zebastian orolig och Alexander springer runt som en skållad råtta.. Ska nog lägga Zebastian i sin säng så han får sova en stund och sen blir det bus med Alexander innan disken ska diskas.
Vart tar timmarna vägen egentligen??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar