Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


22 juni 2011

Midsommar planer..

Har suttit och ringt runt lite till olika campingar för att se priser, regler mm.
Vi har ju sagt att vi ska dra iväg hela familjen med husvagnen för att fira midsommar. Vi har ju sagt att vi kanske skulle till västervik och Lysingbadets camping men av erfarenhet så kan det ju bli ganska livat där + att det är en ganska bra bit att åka med ungarna också på Zebastians första tripp. Vi beslutade därför att vi ska åka nånstans lite närmare så att vi kan åka hem om det visar sig att det blir Kaos när grabbarna ska sova i samma "rum" sen. =)
Men jag tror inte att det ska bli några problem eftersom Zebastian somnar före Alexander oftast.
Imorn blir det att ta bilen till affären när Mattias kommer hem och inhandla allt som vi kommer att behöva i helgen. Ska bli så kul att få ta ut husvagnen på en liten road trip igen. Det har ju gått ett år sen sist.
Vi ska ju göra lite fler resor i sommar med den sen när Mattias är ledig och så och då kommer det att bli lite längre resor för att besöka släkt och vänner.

Dagen idag började bra då solen sken med all styrka när jag vaknade. Blev så glad och pigg av det så idag var det skönt att promenera till dagis idag. Inte kallt och blåsigt. Dock blev jag väldigt trött men det beror väl på att konditionen inte är fullt på topp kanske. Eller så har det med att ungarna växer och blir tyngre. Men intervall träning för jag ju av alla backar och det är ju bra för stussen ;)
När jag och Zebastian kom hem så började det regna igen. Och så har det fortsatt sen dess.. Nu regnar det massor. Usch gillar INTE regn. Hoppas på ett uppehåll när det blir dags för hämtningen på dagis.

Sitter och glor lite halvt på filmen Looser nu. Men den är inte lika bra som jag minns den så det blir nog att se nåt annat.
Zebastian ligger och sover nu så då får jag med se till att vila för när Alexander kommer hem så är det ju 120 som gäller igen. =) Men jag gillar´t.

Ska se vad jag hittar för film nu.
Skriver mer senare..
PoK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar