Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


03 juni 2011

26 grader i skuggan....

Dagen började bra genom att sönerna gav mamma sovmorgon till halv 9. Detta händer inte speciellt ofta så blir väldigt tacksam när jag får sova ut.
Alexander hade ju ett litet uppvak vid 04,40 i morse men jag gick in och lade honom i hans säng igen och han somnade, för en gångs skull, om.
Efter frukosten så beslutade jag mig för att ta upp jakten på ogräset i min "Hosta rabatt" som jag har på framsidan av huset. Solen stekte verkligen redan kl 10 i morse så till och med Alexander klagade över att det var för varmt för att vara ute. Jag fick bråka lite med honom för att få honom att vara kvar ute. Efter att ha rensat klart i rabatten tog jag beslutet att vi skulle gå in och börja med middagen. Idag blev det pannkakor vilket har blivit lite av en tradition på fredagar här hemma.. Men det är ju så gott och enkelt. Det enda som är jobbigt är ju själva stekningen.
Nu ligger Alexander i soffan framför tv:n och Zebastian går om kring längs vardagsrumsbordskanten. Det dröjer nog inte länge nu innan han släpper taget och knatar iväg alldeles själv. Dock var ju Alexander också snabb till det här stadiet men sen var han för feg för att släppa taget. Men det kommer när det kommer helt enkelt. =)

Kollade temperaturen på baksidan nyss där det är skugga nu och termometern visade 26 grader. Vill inte ens tänka på hur varmt det är i solen då. Blir att hålla oss inne nu till lite senare. Det är ju skönare inne än ute så här mitt på dagen. + att barn inte ska vistas ute mellan kl 12-15 så då får vi slappa lite nu. Tar tag i tvätten som har hopat sig nere i källaren också nu. Det är ju skönt att vara i tvättstugan men jag kan ju inte ta med ungarna dit ner direkt så vi håller oss uppe. Det är ju trots allt bara 22 grader inne och jämfört med temperaturen ute så är det perfekt.
Ikväll blir det att grilla igen på våran nya grill och sen blir det att skruva stolarna lite till. Man skulle inte skruva in skruvarna helt förrän man suttit på dom lite så jag ska sitta ikväll när Mattias skruvar. Måste säga att stolarna gör sig väldigt bra i vårat vardagsrum. Det enda som behöver göras nu är att slipa och måla om bordet men det tar ju inga tider liksom. Man behöver ju egentligen bara ta benen till att börja med eftersom vi har textil vaxduk på bordet.

Mamma och Kenneth är på väg till tyskland nu med några av mammas bekanta. Jag gjorde en liten beställning på mörk rom för känner lite craving efter rom och cola. Var verkligen längesen jag drack det nu och nu när sommaren står för knuten så blir jag sugen på det. Ett stort glas på fredags eller lördags kvällen med mycket is i. Mums!!
Man ska unna sig lite ibland men det får ju inte bli för ofta.

Planerna för midsommar har börjat att snurra nu också. Just nu ligger väl det åt att vi åker mot kusten i allafall.. Vi har ju pratat om västervik hela våren men vi har inte riktigt bestämt oss än. Vi har ju firat där förut innan vi fick barnen och vet att det kan vara ganska livat där just på midsommar helgen. Det är ju även ganska dyrt eftersom det är en 5 stjärnig camping. Men det finns ju fler campingar längs kusten så vi får väl se vad vi bestlutar oss för i slutändan. Det ska ju fungera så att ungarna kan sova också. =)

Nu ska jag busa lite med grabbarna så att de kanske gör av med lite energi.
Skriver mer lite senare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar