Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


14 juni 2011

ny vän....

I söndags kväll såg vi att vi hade besök i trädgården.
En liten svart kattunge satt på våran gång in mot huset. När vi kom ut sprang den iväg och jag försökte följa efter för att se om jag kunde fånga den. Den jamade massor och jag förstod snart att den inte skulle gå att fånga. Jag började också att "jama" och konstigt nog så svarade den och kom fram. Dock inte tillräckligt nära för att jag skulle kunna fånga in den.
Beslutade då för att börja mata den för att den ska få förtroende för mig. Han/Hon har kommit fram både igår morse och kväll och även nu i morse. Nu i morse kunde jag sitta på andra sidan garage nerfarten och titta på den medan den åt. Jag pratade lugnt med den och jag hoppas verkligen att vi kan bli goda vänner.
Katten på bilden är inte den men den ser ut så. Helsvart.. supersöt.
Jag saknar verkligen Stina och Frasse varje dag och jag ser det här som ett tecken på att jag ska ta hand om den här lilla bebisen. Vem vet kanske vi kan få ett husdjur igen framöver.
Dock tar det ju lite tid att bygga upp ett förtroende mellan katt och människa men eftersom han är så liten så borde det ju inte vara några problem. Det får ta den tid det tar. =)

Har inte bloggat på ett tag men det har helt enkelt att göra med att jag inte har hunnit. PÅ nåt konstigt sätt har tiden bara flugit iväg... Var vet jag inte... Den här helgen har verkligen bara försvunnit och gårdagen likaså.

Pratade med brorsan igår också så en lite resplan till Stockholm inom kort har börjat att planeras. Hoppas att det passar med de datum som jag kan bara.
Saknar honom så mycket och det ska verkligen bli kul att träffa honom igen. Vi ska spela in musik och bara ha kul. Han har fått kontakt med en kille till som ska arbeta tillsammans med oss med musiken och det ska bli kul och intressant att få träffa honom och bolla lite idéer oss 3 emellan. Det kommer nog att bli sjukt bra tror jag. Är så laddad på att få till detta nu. Vi SKA gå långt tillsammans. =)

Zebastian ligger nu och sover och Alexander är på dagis. Inget kul väder idag men det är i allafall skönare inne nu än det var förra veckan när man bara vill sätta sig i duschen då det var så kvavt och fuktigt både inne och ute.

Nu ska jag titta på Coyote Ugly och bara slappa..
Skriver mer en annan dag.

PoK så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar