Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


07 juni 2011

urfrostning....

Dagen började med en liten promenix till dagis. Solen sken men det var ändå behaglig luft. Inte för varmt och det blåste inte för mycket heller.
Alexander väckte jag vid halv 7. Han är trött nu i värmen men det är jag lite glad för för då vaknar han ju inte runt 5 i allafall..
Zebastian väckte jag straxt innan halv 8 sen promenerade vi iväg. Alexander pratade hela vägen till dagis om allt möjligt. Han har börjat att fråga en massa olika saker om allt mellan himmel och jord. Han verkar så klok tycker jag och berättar mer än gärna om olika saker. Som när vi kom till dagis t.ex. så satt det 2 flugor på trappan. Han berättade då att flugorna var äckliga och att det bara är grodor som äter såna. Han är verkligen för go.
Tiden verkligen flyger fram. Har i helgen suttit och tänkt tillbaka till förra sommaren när jag gick omkring med stor mage och mådde allmänt dåligt av värmen som började komma. I år har jag ingen mage men klagar ändå när det är 26 grader i skuggan. Jag ÄLSKAR sommaren för det är då jag mår bra men ändå så kan jag inte tycka att det är för varmt... Blir jag nånsin nöjd?
Nej jag tror inte det men hellre 26+ än 26- liksom.
Det är ju jobbigare för Zebastian som MÅSTE vara i skuggan hela dagarna med långbyxor och långärmat för att inte bränna sin känsliga hud. Men jag har bestämt mig för att han ska få lite längre tunnare shorts istället nu. Och han kryper ju omkring så han hamnar ju i solen förr eller senare ändå. Man kan ju inte vara på sin vakt hela tiden liksom.

Just nu sover Zebastian och jag håller på att frosta av frysen. Det gick faktiskt fortare än jag trodde så snart kan jag ställa i lådorna igen och lägga tillbaka all mat i dom. Men först blir det att torka ur frysen ordentligt och även lådorna så att allt är tipp topp..
Hade tänkt att rensa lite i häcken nu när Alexander är på dagis men jag får ta det ikväll i stället för den ligger ju mitt i solen och jag vill INTE bränna mig.
ser nu att det har börjat att mulna på lite utanför fönstren så kanske kommer regnet snart. Det skulle ju regna lite ikväll och imorn och MASSOR på torsdag men det är ju bara bra. Det är verkligen torrt ute nu.

Nu ska jag tillbaka till frysen.
Hörs.
PoK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar