Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


17 juni 2011

tjejkväll med Anna

Ikväll ska Mattias på personalfest så jag är "gräsänka" för en kväll. Och vilket är det bästa sättet att spendera den? Jo med en av sina bästa vänner..
Anna kommer hit runt 5 halv 6 och käkar med mig och grabbarna och sen när de har somnat så ska vi ta en riktig "tjejfilms kväll" Dirty dancing, Cry baby mfl står på schemat. Vi får väl se hur många vi hinner med. Borde ju hinna med 2 i allafall...

Dagen idag har spenderats till att börja med i Finspång då jag var tvungen att handla lite till kvällen. Ska laga kyckling wok med ris ikväll och några ingredienser saknades. Sen inhandlades lite Snacks också.

Kisse katten har fått lite saker också. En matskål, en kattlåda, 2 leksaksbollar och avmaskningsmedel. Det lär ju behövas eftersom den varit ute i minst 5 dagar och man vet ju inte vad den kan ha fått i sig. Jag skriver den eftersom jag fortfarande inte vet vilket kön den har. Men lite namnförslag har jag ändå. Jag tänkte Casper om det är en kille och Cissi om det är en tjej.. Men fler namn snurrar i huvudet..
Så kul med en liten kisse i huset igen. Dock saknar jag ju mina andra två varje dag men jag vet ju att de har det toppen bra. =)

Så fort Zebastian vaknar så ska jag ta tag i dammsugningen och golvtorkningen. Allt annat är klart. Men fortfarande lite dammning kvar men så noga är det ju inte.. När man har barn kan man städa hur noga som helst men så fort de rör sig så kommer det fram mer skit.. Konstigt det där..

Nu ska jag och Alexander titta på Snövit medans regnet inte verkar vilja avta. Får väl se om solen kan titta fram till kvällen.

Skriver mer en annan gång.
PoK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar