Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


30 juni 2011

sommar och sol....

Solen har skinit med all sin kraft nu de senaste dagarna. Och även om det är skönt med värme så har det ju sina nackdelar.Som igår kväll t.ex.

Vi åkte iväg till "Älgsjön" och badade när Mattias kom hem. Jag gick i till knäna sen räckte det för mig. Är en riktig badkruka och bada bara om det är minst 30 grader i vattnet. Men det händer ju inte alltför ofta utomhus.
I allafall så var vi och plaskade lite och grabbarna tyckte att det var superkul. Alexander plaskade runt massor tillsammans med Mattias och Zebastian satt vid strandkanten och plaskade han också tillsammans med mig som höll ett vakande öga från kanten.
Zebastian visade även att han gått ett steg längre i in utveckling. Han tog vid ett tillfälle Mattias solglasögon och stod med dom i handen själv en långstund innan han satte sig ner. Han stod alltså helt själv utan att Mattias eller jag höll i honom. Duktiga killen. =)
När vi kom hem var det dag för Zebastian att sova. Gick in i vårat sovrum för att lägga honom om det var som att gå in i vägg.. Kollade då termometern på väggen och den visade 30 grader, 30 GRADER!!! Måste jag berätta att Zebastian var lite svårsövd igår kväll??
Så det var bara att öppna fönstren i våra sovrum och sätta i myggfönstren. När jag och Mattias gick och lade oss vid 22 så var det fortfarande varmt med tempen hade sjunkit till 27 grader.

Idag får fönstren vara öppna och när solen går runt och är på baksidan så får rullgardinerna rullas ner för att skydda mot värmen. Alla knep är tillåtna.
Kan lova att ett inköp av markiser till sovrums- och vardagsrumsfönstren inte ligger långt borta nu. Markiser skyddar ju mot värmen bättre än persienner och rullgardiner. =)
Annars blir det en lugn dag hemma för mig och grabbarna. Alexander är ju inte på dagis idag så vi ska försöka hitta på så mycket bus som möjligt idag.

Imorn kommer ju finaste Erika hit och är barnvakt åt grabbarna medan jag lånar hennes bil och åker till min frisör Anette i linköping för att bli fin i håret inför Stockholmsresan. Man måste ju vara snygg när man ska till huvudstaden. ;) Lovar att jag ska lägga upp före och efter bild här på bloggen samt på Facebook och ev på Bilddagboken också.

På söndag ska jag till Marie och förstärka mina naglar. De börjar bli långa men de är så sköra så känner att jag vill förstärka dom lite. Vem vet kanske blir de lite längre också vi får väl se. Jag sak ju kunna använda händerna också när det gäller grabbarna och jag vill ju vänja mig vid naglarna i den takt de växer =) Visar resultatet här på bloggen sen.

Inspelningen av musikvideon blir tyvärr inte av den helgen som vi bestämt då flera av statisterna är upptagna med annat. Men vi har sagt att 2 scener kan vi spela in ändå eventuellt och sen ska jag åka upp igen i slutet av augusti för inspelningen av resterande scener. Och då ska vi RÖJA!! Det kommer att bli så kul. Det är bara att bestämma ett datum nu när jag är uppe så att alla kan då. Så den kommer jag lovar och när den är klar länkar jag till den här på bloggen. Ni får helt enkelt vänta lite längre än väntat.

Nu ska jag och Alexander titta på Fivel i vilda västern medan Zebastian sover.
Skriver mer en annan dag.
PoK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar