Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


23 juni 2011

midsommarfirande på dagis...

I morse när jag vaknade halv 6 så hörde jag hur regnet verkligen slog mot rutan i sovrummet. INGET kul alls att vakna av det och veta att man om bara några timmar ska stå ute i regnet och se på när ens barn har midsommar firande på dagis. Ringde till Dagis vid 8 för att dubbel checka att firandet fortfarande skulle bli av.
Så vi åt frukost, Klädde på oss och begav oss till dagis med regnkläder på. I allafall barnen jag lånade Mattias, 5 storlekar för stora, regnjacka. Jag behöver kanske inte skriva hur blöta mina byxor var nu när jag kom hem =)
Firandet gick bra men Alexander fick lite scenskräck när det var dags för det cirkus uppträdandet de övat på att visas upp för alla föräldrar. Han verkligen tvär vägrade att ens gå fram så han fick sitta bredvid mig och titta på i stället =)
Han är ju verkligen så söt och har en vilja utav stål. Undrar vem han har ärvt den av ;)

När vi kom hem blev det att steka pannkakor och för mig att byta om. Slängde byxorna i tvätten då de var båda blöta och sandiga. Hade lite lite mjölk med tog med matlagningsgrädde och vatten så att vätskan stämde och det fungerade faktiskt.
Har alltid varit lite av en matlagningsnör och vill gärna testa fram saker inom matlagning. Och oftast så fungerar det bra. Men visst har det skett missöden också.

Nu ligger Zebastian och sover och Alexander leker i sitt rum. Trodde att han skulle vara trött efter firandet men han gjorde ju å andra sidan inte speciellt mycket som krävde honom på energi.
Själv sitter jag och funderar lite över musikvideon och Mattias MÅSTE verkligen ta ner mina kläd kartonger i helgen så jag kan gå igenom och se vad som blir bäst. Allt MÅSTE ju bli perfekt. =)

Nähä nu ska jag busa lite med Alexander. Sen ska jag se var jag kan göra av tvätten som är klar.

PoK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar