Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


31 maj 2011

Underbart!!!

Har suttit i telefonen nu på morgonen och pratat med vårdcentralen då jag igår upptäckte att Alexander var väldigt röd i halsen och hade blåsor bak på halsmandlarna. Det ser dock ut som vanliga blåsor man kan få i munnen vid förkylningsvirus och det trodde hon jag pratade med att det kunde vara också eftersom han har och fortfarande är lite förkyld. Eftersom han inte har någon feber och hostar så kände hon att han inte behövde komma in för någon kontroll uran vi ska bara avvakta. Jag får ju själv massor med blåsor i munnen när jag är förkyld så antar att han ärvt det efter mig. Hon sa att det är helt ofarligt men att vi ska höra av oss igen om han helt plötsligt inte vill svälja alls och får hög feber. Han får vara hemma från dagis idag men vi får väl se om han kan gå imorn igen. Blåsor smittar ju liksom inte. =)


Zebastian är fortfarande lite körig i magen. Vaknade kl halv 5 i morse av att han satt och jollrade i sin säng och då upptäckte jag att han hade bajsat ner sängen igen. 3:e gången på mindre än en vecka. Han har ju varit lös i magen sen i torsdags så hon på vårdcentralen trodde att det hade med ett virus att göra även det. Hon sa att eftersom han är snorig och inte har feber så är det bara att avvakta. Vi skulle dock göra ett uppehåll med fullkorns vällingen tills magen är stabil igen. Så det blir att ge honom mild havrevälling nu ett tag. Vi ska hålla lite koll på honom så att han inte får feber som är ihållande och att han inte börjar gno sig i öronen för då måste vi komma in för en kontroll så att han inte får öroninflammation vilket tydligen inte är helt ovanligt hos små barn som är förkylda. Han är pigg annars men lite snorig som sagt. Det går nog över om ett par dagar.


Idag skiner solen med all sin glans och det är redan 22 grader varmt ute. De sa ju på vädret igår att det skulle komma lite sommar värme nu och att det idag kan komma att bli upp till 26 grader varmt och det verkar ju faktiskt stämma. Inte helt fel om man frågar mig. Är ju mer sommar människa än vinter människa så jag njuter just nu.

I eftermiddag kommer ju Erika hit så det blir nog att vara ute mycket och busa runt. Alexander är ju inte hängig alls utan snarare tvärt om. Han har den energi som han alltid har. Tur att Erika kommer så att han får göra av med extra mycket energi idag. Alexander älskar verkligen Erika och hon har verkligen valt rätt i att utbilda sig till förskolelärare. Hon har så bra hand om barn. Det märks tydligt när hon är med Alexander och Zebastian. Det gäller bara att jag kan slappna av lite också. Märkte det när vi var på Tjällmo marken och hon och Alexander gick iväg en bit att jag fick strutshals och tittade vart de tog vägen. Men så gör jag ju även när andra i släkten går iväg med honom så det är väl en instinkt man har som mamma. =)

Satt i telefon igår också med NT:s tidningsbud avdelning. Ni testade en provmånad hos dom och när klisterlappen från vår postlåda togs bort så blev det ett stort märke. Tidningsbudet har använt någon typ av skrapa för att ta bort märket och märket är större än en 5 krona. Det ärr ju inte acceptabelt alls. Det hade varit bättre att vi hade fått ta bort märket själv. Jag ska i alla fall återkomma till henne på onsdag för att se hur vi kan bli kompenserade. Jag menar man köper ju inte en dyr metall låda för att få den sönder repad.
Så här ser märket på postlådan ut:Kanske inte världens bästa bild men man kan ju klar se hur tidningsbudet har "skrapat" bort märket.
Man blir ju inte direkt glad över sånt här och det kommer att dröja innan vi tar någon tidningsprenumeration, där klisterlapp krävs, igen.

Nu ska jag plocka lite här hemma innan Erika kommer.
Skriver kanske mer senare idag sen.

PoK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar