Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


23 maj 2011

Sjuklingar....

Idag regnade det när vi vaknade. Men nu skiner solen till och från. Men det blåser kraftigt så det är lite tjurigt.



Alexander har ju haft feber de 3 senaste kvällarna. I fredags kväll hade han feber och mådde illa på kvällen vilket resulterade i att jag trodde att han fått magsjuka. Men det blev liksom inget mer på natten och på morgonen vaknade han och var pigg och feberfri.


Så han fick följa med på en tripp till norrköping där vi köpte en framåtvänd bil barnstol till honom. Zebastian håller på att växa ur sin stol vilket innebär att han måste ta den som Alexander har nu vilket i sin tur innebär att Alexander då behöver ha en ny. Det blev en Britax stol då de sålde ut dom på babyland. 599:- istället för 1295:-. Det är alltid positivt när de har så höga rabatter. Vi hade ju tänkt att köpa den som biltema säljer för samma pris men det känns ändå tryggare med märken man känner igen. Vi stannade även till på viberga på vägen hem för att inhandla lite mat. kylskåpet och skafferiet töms snabbare än man tror.

viberga köpte vi en liten present till Zebastian också. Eftersom han har börjat att resa sig mot allt så tänkte jag att det var dags att inhandla en lära-gå-vagn. Blev en Bamse vagn och det uppskattades. Han kom på tekniken väldigt fort och tog sig framåt med säkra steg. Dock inte så många men han blir väl trött att av att gå. Han måste ju bara träna nu liksom.

Alexander fick ju sin lära-gå-vagn i samma ålder så det blir nog bra.

På hemvägen sa Alexander att han var trött och jag sa då att han skulle försöka sova lite men det gjorde han inte och när vi kom hem sprang han runt och busade som vanligt igen. Men sen när det var dags för kvällsmat gick han och lade sig i soffan och drog filten över sig igen. 38,9 graders feber igen. Han gick och lade sig men vaknade vid 9 och mådde illa. denna gång kom det bara upp lite grann och sen somnade han igen och sov hela natten. I går morse var han pigg igen och sprang runt och busade. Ingen feber och vi var ute i stort sett hela dagen. Sen blev det samma visa igen framåt kvällen vid 6 hade han 38,8 igen och ville bara ligga i soffan. gav honom lite panodil innan han skulle sova och han har sovit hela natten. Vaknade vid 5 i morse och ville gå upp men lyckades få honom att somna om. Dock satt han i soffan framför tv:n när jag vaknade halv 8 så undrar hur länge han sov egentligen. Han hade 37,5 då när jag tog feberna på honom. Lite förhöjd temp men han är pigg och äter och dricker som vanligt...

Det känns lite skumt att febern bara kommer på kvällarna. Han dricker ju massor men han vill inte riktigt äta lika mycket som han brukar. Hoppas att det inte är nåt allvarligt utan att det är en liten förkylning som sitter i kroppen bara.

Jag är ju genom förkyld och skulle bara vilja sova men det går ju inte när man har barn. Man måste ju göra de sysslor som man ska göra ändå. Man får vila när de sover sen. Vilket innebär ikväll då Alexander inte sover middag alla dagar. Vissa dagar somnar han ju soffan och gör han det idag samtidigt som Zebastian sover så får jag passa på att sova lite då med.


Vi får väl se om vi går ut en sväng sen om vädret blir bättre annars får vi ha en lugn mysdag hemma idag.


Ha d bra så länge

PoK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar