Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


18 maj 2011

pigg och glad....

Idag när vi vaknade sken solen igen och himlen var blå. Äntligen känner jag efter några dagars mulet och regnigt väder. Man blir verkligen piggare av solen.
Så idag på förmiddagen har jag tagit tag i rensningen utav häcken igen. Har nu hunnit med att ta insidan av häcken fram till ved traven som står i vägen nu. Får göra mig vig och smidig först innan jag ger mig på den biten då det är lite trångt där bakom. Får ta det vid ett annat tillfälle. Det är ju inget som syns utåt liksom.
Imorn när Alexander är på dagis så kommer jag att ta så mycket jag hinner på utsidan av häcken. Det känns som att det är bättre att ta den sidan när Alexander är på dagis så slipper jag att oroa mig för att han ska vara på vägen hela tiden. Kommer nog att bli lite tjurigt när man kommer till det stället jag slutade nu för på utsidan mitt emot ved traven står alla postlådorna. Men vi får väl se hur det går. Det är ju inte säkert att det är så svårt som jag tror. Det märks ju när jag kommer dit.
Alexander har som sagt bytt dag på dagis och är ledig idag och ska dit imorn i stället. Anledningen till detta är att det är Förskolans dag imorn och de ska ha lite jippo imorn för att fira detta. Känns som att det var bättre att han är där hela dagen istället för att jag ska lämna honom kl 10 och sen hämta honom kl 11 igen. Hinner ju knappt hem nåt emellan liksom. Han oroar sig lite för att det ska vara clowner där men han känns ändå mer säker detta år. Han kommer nog inte ihåg speciellt mycket från förra året men han nämnde clownerna som var där förra året idag så man vet ju aldrig.

Zebastian är så rolig nu för tiden också. Han reser sig mot allt och han har t.o.m börjat att skjuta våran fotpall som står i vardagsrummet framför sig om man har den mitt på golvet. Så nu blir det att köpa en lära-gå-vagn. Den som Alexander fick har ju kasserats pga att den gick sönder så det blir att köpa en ny. Kommer nog att köpa en liknande dvs svart. Det är en bra färg tycker jag.
Tror att bara vi köper en sådan så kommer det inte att dröja länge innan han börjar gå. Så var det ju med Alexander. Tiden går verkligen så fort och jag ser fram emot att få uppleva första stegen och sen att han springer runt i trädgården med Alexander.

Nu ska jag lägga Zebastian för hans eftermiddags lur. Vi får väl se om Alexander också kan koppla av lite och kanske somna en stund i soffan. =)

Ha D
PoK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar