Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


10 maj 2011

Promenad beroende....

Tog en promenad både vid lämning och hämtning på dagis idag med. Och även om det är as jobbigt uppför en del av backarna så känner man sig ändå pigg när man kommer hem. Dock fick vi stanna halvvägs hem vid affären och köpa en varsin glass jag och Alexander för att det var så fruktansvärt varmt att gå. Zebastian fick smaka av min.
Häck rensningen gick väl sådär idag. Alexander var inte lika accepterande idag som han var igår eftermiddag så jag fick sluta. + att det var alldeles för varmt för att sitta mitt i solen och rensa. Blev yr så fort jag ställde mig upp typ. Men jag hinner ju ta lite imorn innan hämtningen på dagis också så känner mig ganska lugn ändå faktiskt.

Efter dagis imorn ska jag åka kollektivt med båda grabbarna. Vi ska ta halv 2 bussen härifrån och sen spendera eftermiddagen tillsammans med Elin. Känns väldigt skönt att vi har fått upp kontakten igen. Har saknat henne mer än jag trodde att att jag gjort.
Hon har ju separerat med CC nu och flyttat till en ny lya så vi ska slå en kik på den imorn också.. Sen kanske det blir en liten tripp till Netto för de hade billigt godis denna veckan. 2,90:-/hg. Bäst att passa på att köpa på sig lite då så man har ett tag. =) Viberga tar ju 7,90:-/hg så man tjänar ju faktiskt väldigt mycket på att köpa hem så man har. Och det håller sig ju i skafferiet också.
Mattias får hämta upp oss efter jobbet i finspång. Hoppas att det är lika fint väder så att vi kanske kan ta en glass på grillen också innan vi drar hem till Elin Funderar på att ta med syskonvagnen men frågan är om det kommer in genom bussdörren. Känns dumt att chansa så det kanske är bäst att ta singel vagnen och ståbrädan istället. Det går ju i u för sig att fälla ihop syskon vagnen vid av- och påstigning så det löser sig nog. =) Det är ju smidigast att kunna ha båda ungarna i en vagn. Speciellt om det blir en tripp till Netto också. Skulle nog bli kaos i affären om Alexander skulle få springa runt fritt. Busschauffören får helt enkelt hjälpa till med vagnen det är ju deras jobb liksom.

Vi tog en tripp till Hyttsjön idag när Mattias kom hem och metade lite. Det tycker Alexander är super kul. Dom fick 3 små mörtar. Dom fick ligga i en hink en stund innan de fick simma tillbaka till sina "pompisar" som Alexander så väl uttryckte det. Vi tog med oss smörgåsar och saft och fikade lite under fisket också. Zebastian satt snällt i vagnen och spanade på alla träd som fanns runt stället vi satt.

Nu blir det att slänga sig i soffan framför tv:n... Både jag och Mattias är slitna efter dagen som gått. Måste ha med värmen att göra. Får ladda på vätske reserverna nu ikväll eftersom jag känner att det kan vara bra med tanke på mina promenader och rensninger mitt i solen. Man blir ju uttorkad snabbt nu när det är så här varmt..

Skriver mer om morgondagens alla äventyr imorn.
Kanske ska vi lyxa till det med en pizza imorn kväll... Det var länge sen nu...

Ha det så bra så länge.
PoK

1 kommentar:

  1. Mysigt det lät att åka och meta, skönt att sommaren är tillbaka :)

    SvaraRadera