Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


19 maj 2011

Torsdag....

Nu är det inte långt kvar till helgen. Ska bli så skönt att få lite familjetid. Mattias har jobbat över varje kväll denna vecka så Zebastian har inte sett sin far sen i söndags. Tänk om han har glömt bort vem han är. vars skämt å sido.


Nu ligger Zebastian och sover och Alexander ligger i soffan och tittar på Aristocats. Håller tummarna för att han somnar en stund idag för igår gjorde han det ju inte. Och han blir så obstinat då. Men det är bara att hålla sig lugn och prata med honom så brukar det gå bra ändå.

Alexander har haft en spännande dag på dagis idag. Eftersom det är förskolansdag idag så hade de lite jippo på dagis. De fick besök utav 2 clowner som gav varje barn en kalastuta. Dock fick han bara med sig tutan hem. Pappers delen som ska rulla ut försvann illa kvickt på de flestas tutor enligt fröknarna eftersom det regnade och de blev blöta. Har satt upp en regel angående tutan. BARA UTE!!!! Skulle verkligen bli jobbigt för resten av familjen om han ska hålla på och tuta med den inne.


Det regnade som sagt på förmiddagen idag men vid hämtningen så sken solen så satt ner Zebastian i vagnen och tog en promenad. Har ju inte kunnat gå på hela veckan men tänkte att det sa väl inte vara så jobbigt eftersom jag ändå gick förra veckan. Men jag insåg att om man inte promenerar på 1 vecka så är konditionen man lyckats träna upp lite som bortblåst igen. I u för sig hade jag motvind hela vägen till dagis men ändå.


Hoppas verkligen att solen håller i sig nu så att jag kan promenera så mycket jag vill framöver. Det gör ju att både kondisen och kroppen tränas liksom. Och jag kan lova att rumpan behöver lite träning med låååånga steg för att komma i form igen ;)

Tänk hur det kan slita på kroppen att gå gravid 2 gånger och denna gången är det svårare att bli av med hänget ju där. Överkroppen är jag nöjd med men nederdelen ska jobbas till rätt proportioner igen.


Nu somnade faktiskt Alexander så ska lägga mig i soffan en stund jag med och titta klart på Sex & the City 2 som jag började titta på på förmiddagen. Kanske kan somna en stund också vemvet.


PoK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar