Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


07 maj 2011

Lördag 7:e maj....

Dagen idag har spenderats mycket utomhus.
Jag och Alexander började dagen med att åka till "Vibban" och stor handlade lite. Det blev super fina skor åt båda Alexander och Zebastian så nu kan de springa runt i trädgården. Ja i allafall Alexander. ;) Fast Zebastian kommer nog igång snart han också.

När vi kom hem gav jag Zebastian mat och Alexander fick leka ute med Mattias så länge.
Det har verkligen varit super väder ute idag och jag tror t.o.m att jag har fått lite färg i ansiktet idag. Det är ju inte negativt direkt.

Har även tagit fram Zebastians nya kläder idag. Eller ja bättre begagnade kanske jag sak säga. Det är dags för storlek 80 plaggen nu. Kom fram så många plagg som jag längtat efter. Mycket fina skjortor och bodysar, Även mina favorit byxor, de gråa hängsle byxorna som Alexander hade, kom fram idag.
Jag tror att Zebastian ligger lite före Alexander längd mässigt för åldern. Alexander hade de plaggen när han var ungefär 10 månader. Zebastian har dom nu när han är 8. men det innebär ju inte att han kommer att bli längre i framtiden. Har redan förberett mig på att jag kommer att bli kortast i familjen sen när de blir äldre då Mattias är ett huvud längre än mig. Men det är ju snyggt med långa killar, även om det inte är nåt krav från min sida. Personligheten är viktigare och det är mitt mål att uppfostra Alexander och Zebastian till att bli omtänksamma och kärleksfulla personer.

Nu ska jag vika lite tvätt..
Skriver mer en annan dag.
PoK

2 kommentarer:

  1. 7e mars?? Nu är du väl lite fel ute?? Är du kanske lite småbarnsförälder-tankspridd :D Kram

    SvaraRadera
  2. Haha.. har ändrat nu.. Ja antagligen är jag lite tankspridd.. Kanske solsting ;)

    SvaraRadera