Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


17 maj 2011

BVC besök....

Idag är det verkligen super tråkigt väder. Det regnar från och till och det är mulet och blåsigt. Inget kul väder alls.
Lämnade Alexander på dagis i morse och sen var det bara att fördriva tiden tills Conny (svärfar) skulle komma att hämta mig och Zebastian för BVC besöket idag.
Det blev att se gårdagen avsnitt av Big Brother och även ett avsnitt av Total Black Out. Gillar det sistnämna för det är kul att se hur folk reagerar och beter sig när det blir bäcksvart. Undrar lite över hur jag skulle bete mig. Kanske skulle vara kul att testa nån gång. Kanske kan bli ett fest tema framöver vem vet.
Vi hade lite sånna temat på klassfester där man hade ögonbindel på sig och fick stoppa ner händerna i hinkar med diverse innehåll för att leta efter saker och det var verkligen skit kul =)

Conny kom och hämtade mig och Zebastin vid halv 11 och sen bar det av till finspång.
Besöket gick jätte bra och Zebastian växer som han ska enligt sin kurva. Jag gillar inte det där med kurvorna riktigt för att barnen kan ju må bra även om det inte följer kurvorna men det verkar ju en del BVC sköterskor inte bry sig om. Han följde ju som sagt sin kurva. Han väger nu 10815 gram och är 74,3 cm lång. Tiden går verkligen så fort. Det kom en mamma med en 3 veckors bebis som var så liten och söt. Man hinner verkligen inte med för det känns ju som att det var igår vi kom hem med en liten nyfödd Zebastian.
Efter besöket åkte vi och hämtade upp Alexander på dagis och han blev jätte glad när han fick träffa farfar. Han blev t.o.m lite ledsen när han var tvungen att åka och sa att han faktiskt ville leka med farfar. Så jag har lovat att vi ska hälsa på honom och Kattis snart. Får bli när Kattis har sommarlov och kanske kan Alexander spendera en natt där då också. Tror inte att hon har nåt emot det. =)

Nu ligger Zebastian och sover och Alexander ligger och tittar på tåget Tomas. Kanske kan han också somna till en liten stund så att han är pigg och glad när Mattias kommer hem sen.
Får väl se om han jobbar över idag med. Igår kom han inte hem förren halv 10 men då hade han hunnit med att byta olja på bilen också.

Ska mysa lite med Alexander nu framför tv:n.
Ha det bra tills vi skrivs igen.

PoK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar