Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


12 maj 2011

Torsdag 12/5

Idag är det Torsdag..
Solen skiner från och till men ibland tar vinden i och det blir mulet och då blir det nästan lite kallt. Han med att vara ute en liten sväng på förmiddagen i allafall och rensade 3 m i häcken. Det är lite svårt att rensa i lugn och ro när man måste hålla koll på Alexander, som mer än gärna springer iväg på egna små äventyr, så fick avbryta för att roa honom lite i stället.
Zebastian ville inte sova alls länge utan sov bara en 20 min max. Nu ligger han och sover i sin säng med takfläkten på så får vi se om han vill sova lite längre nu på eftermiddagen.
Har hunnit med att dammsuga alla rum och torkat av alla golv förutom det i sovrummet där Zebastian ligger. Får ta det sen. Imorn kommer ju Erika hit och busar med mig och grabbarna så kände att jag ville städa lite innan.

Lovade ju att skriva lite om gårdagens fika med Elin också.
Jag och grabbarna satte oss ju på bussen vid halv 2 ca. Alexander blev lite skraj när vi skulle gå på bussen och det smittade av sig på Zebastian så det blev lite skrikigt där till en början. Men bara Alexander insåg att jag faktiskt också skulle följa med så lugnade han ner sig och tyckte faktiskt att det var skojigt att åka buss. Zebastian fick sitta i mitt knä och höll i mina handleder hela vägen till finspång. Han tyckte nog att det var konstigt att få sitta i mitt knä under resan. Det hör ju inte till vanligheterna liksom. Fast nu känns det skönt att ha gjort en liten bussresa och sett att det funkar för då kan vi ju göra det fler gånger istället för att bilen överallt. =)
Elin och Wilmer mötte upp oss i centrum och sen började vi med att gå till Ica för att inhandla lite att dricka och lite frukt till grabbarna. Jag köpte mig en nutrilet också eftersom jag inte hunnit att äta lunch innan vi åkte hemifrån men det smakade sådär. Som Elin sa eftersmaken var ungefär som den smaken man har efter man har spytt.. =) Jag kände mig lite konstig i magen efter den så vi får väl se om det några fler i framtiden. Känner mig lite skeptisk nu. Men det fungerade ju uppenbart för jag var inte alls hungrig efteråt. Efter Ica tog vi en liten promenad upp till Lidl. Jag har inte varit där sen Alexander var liten men det var likadant som förr.. Och tänker man efter så är det ju inte superbilligt heller. Det var tider det när man kunde köpa ett helt flak med Tiger energidryck för 100:-.
Efter detta blev det ett besök på grillen och jag bjöd alla på glass. Vi satt inne och åt den då det var skönare där inne än ute. När Wilmer och Alexander hade ätit upp sina glassar fick de leka lite i bollhavet som finns där inne och det var uppskattat. Dock blev dom lite hårdhänta mot varandra emellanåt och ville lägga sig på varandra, mest Alexander, så vi fick hålla lite koll på dom. Zebastian satt i vagnen och spanade på grabbarna när de busade och såg lite fundersam ut. Han tyckte väl att det var jätte konstigt med alla bollar.
Efter glassen fick grabbarna leka av sig lite i lekplatsen i slottsparken. Wilmer är helt förälskad i rutschbanan som finns där och vill gärna springa dit på egenhand. Han är verkligen helt underbar för man ser direkt i blicken när han tänker springa iväg. Och snabb är han också.
Det är så roligt att se Alexander och Wilmer leka tillsammans. De är så lika i sitt sätt och de trivs så bra med varandra.
När grabbarna blev lite för vilda satte vi ner dom i vagnarna och promenerade till Netto där jag köpte godis, glass och sytrådsset. Träffade också en gammal kompis som jag inte pratat med på evigheter. Köpte lite över 2 kg godis så nu är lördagarna räddade för 2-3 veckor framöver. =)
Sen gick vi hem till Elin för en liten lägenhetskoll. Lägenheten var jätte fin och även om hon inte hunnit packa upp så mycket än så har hon, på så här kort tid, hunnit få det hemtrevligt. Vi satte på kaffe och hon började laga lite mat till grabbarna men innan kaffet och maten hade hunnit bli klara så ringde Mattias och sa att han var på väg.
Detta innebar ju att jag inte hann träffa Anna som jag hade sett fram emot. Var så länge sen jag träffade henne nu och längtar efter henne. Men vi får ta och ses snart. Hoppas att vi kan ta en lite Husvagnstripp snart tillsammans med våra respektive och barnen så klart.
Dagen igår var verkligen kanon. Vädret var bra inte alls för varmt då det fläktade lite. Dock gick tiden, Som alltid alldeles för fort och bara jag får bilen igen så kan vi ses längre utan tidskrav.

Nu somnade Alexander i soffan så ska passa på att se på lite play program på datorn. Blir nog Bachelorette då jag inte har 3:an. Detta är ju min chans att slappna av lite nu när båda grabbarna sover. Blir att lägga sig i soffan med datorn i knät. Det är oerhört lyxigt med bärbar dator måste jag säga.

Eftermiddagen blir nog annars lugn. Ska locka lite här hemma inför morgondagen och kanske ta en lite promenad till affären, om det inte börjar regna så klart, för att köpa lite fikabröd tills imorn.

Skriver mer senare eller imorn..
Ha det bra så länge
PoK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar