Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


16 maj 2011

så var det måndag igen....

Okej bloggade ingetigår men vi hade lite för oss så hann inte riktigt.
Morgonen började med att jag föreslog att vi skulle åka och meta lite då Alexander tycker att det är roligt. Det började bra men slutade med att Alexander slängde i metspöt och att Mattias tappade sitt drag så det blev ingen metning... Vi fick åka hem och äta picknicken hemma i stället. Stämningen blev lite låg efter det men det vände snabbt. Jag och smågrabbarna gick till lekplatsen där vi grävde upp lite grålera. Sen satt jag och Alexander och "degade" lite. Jag gjorde en sköldpadda och han gjorde allt ifrån klubbor till ormar. Jag tror att han tycker att det är kul att hålla på med lera. Så nu ligger in sköldpadda på torkning eller härdning kanske man ska skriva. Sen blir det att måla och klarlacka den sen.
Det är själva pysslandet som är roligt när man får barn. Man får hålla på med sånt som man inte har hållt på med sen man gick i skolan. Det är avkopplande och sen ser man att färdigheterna sitter i fortfarande vilket är kul.

Idag är det mulet ute så det blir ingen rensning idag. Det blåser kallt och regnet hänger i luften. Nu ska jag snart lägga Zebastian för hans förmiddagslur innan det är dags att hämta Alexander på dagis igen vid 12. =)

Skriver mer senare eller en annan dag.
PoK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar