Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


25 maj 2011

Oförändrat väder =(

Samma väder som igår när vi vaknade idag. Det blåser kraftigt och solen kan inte bestämma sig om den ska skina eller inte. För det mesta är det bara mulet. Antar att det kommer att koma lite regn idag med i spridda skurar.

Idag blir det att städa huset lite och att vika lite tvätt.
Imorn får vi besök utav Mia och Jocke som stannar hos oss tills på lördag.
Det blir att åka och handla ikväll när Mattias kommer hem för vi har inte riktigt mat så det räcker för 2 personer till som det är nu. Men det går ju snabbt att åka och handla ikväll sen.
Jag får se om jag tar med mig nån av eller båda grabbarna för handlingen. Eller om de kanske får vara hemma med Mattias. Ska ringa honom senare sen och se hur läget ser ut =)
Viberga har ju öppet till 8 så hinner nog bättre om jag åker själv känns det som.

Just nu sitter Alexander och tittar lite på tv:n. Har är lite hängig idag med och nu på morgonen har inte varit rolig alls. Han har varit tjurig och gnällig men det beror nog mer på att han känner att det är tråkigt att inte få gå till dagis. Han kan ju inte förstå varför han inte får gå dit. Jag försöker förklara att han inte kan gå för att han är sjuk. Jag känner att det är bättre att han får vara hemma en dag för mycket en en för lite. Och imorn när Mia och Jocke kommer så kommer det ju att bli en hel del busande antar jag.

Nu ska jag ta tag i planeringen av lunchen. får väl se vad vi kan hitta på idag..

Ha d
PoK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar