Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


09 maj 2011

Sommarvärme...

Dagen började med en liten promenad till dagis. Solen sken och fåglarna kvittrade. Det känns verkligen att det börjar att bli sommar nu. Alexander och Zebastian skötte sig så bra i vagnen men det är svårt att få solparaplyet att hålla sig kvar på rätt plats. På vägen hem var det nära att Zebastian somnade men han höll sig vaken hela tiden genom att gurgla och säga mam mam hela vägen hem i stort sett. Och det har han fortsatt att säga hela dagen och tillslut blev det ett klockrent mamma utav det. Så sött och det är så härligt att höra att han kan säga mamma nu. Blir helt varm i kroppen varje gång han säger det.
När jag och Zebastian kom hem åt vi frukost och tittade på BB avsnittet från igår. Katerina åkte ut vilket jag tycker är lite trist. Hon är ju en så spontan och "galen" människa. Visst att hon kan bli lite för mycket men det är ju det som är kul att titta på liksom.
Det känns lite som att alla de som "gör" BB åker hem och tillslut kommer bara de tråkiga att vara kvar. Och till dom tillhör Peter, Martin, Sara och Madde, Tristare gäng kan man nog inte hitta nånstans. Allt är så allvarligt med dom och jag tycker inte att dom "roar" ett dugg. Dom är som sagt bara trista. Gurkan hoppas jag är kvar riktigt länge.
Jag älskar verkligen honom för att han är precis lika galen som han har varit i dom andra programmen som han varit med i och det är det som är skönt med honom. Att han är något av en liten clown. =)

Efter BB avsnittet gick vi ut i trädgården då jag tänkt att jag skulle börja rensa lite i häcken. De är mycket löv och ogräs där som behöver tas bort. Och häcken är ganska lång om vi säger så. Men jag hann knappt att börja innan grannen G kom ut och pratade lite med mig. Det slutade med att vi hamnade på hennes altan och tog en fika i solen och pratade om allt möjligt. Skönt att man börjar få sån kontakt med grannarna så att man inte behöver känna sig så avsides från grann samhörigheten.
Tiden gick jätte fort och helt plötsligt var det dags att gå och hämta Alexander. Det var fruktansvärt varmt att gå till dagis. Backarna som ligger på vägen och jag är inte direkt bästa kompisar. Men det blir bättre och bättre för varje dag som jag går. Räknade ut idag att om jag går både vid lämning och hämtning så blir promenadsträckan 6 km per gång dvs 1,2 mil om dagen. Så nu ska jag fan gå. Kondisen ska komma tillbaka igen och kroppsformen också. Emmelie sa ju det igår när vi pratade att bara man startar så blir man tillslut lite beroende och idag förstår jag vad hon menade med det. Längtar tills imorn när jag får gå igen. =)

Häcken blev lite rensad nu på eftermiddagen och solbränd har jag blivit också. Men jag har lyckats att undgå att bränna mig.

Nu ska jag se "Fyra bröllop" på Tv4.
Skriver mer en annan dag.

PoK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar