Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


02 maj 2011

mulna måndag..

Det blev en liten promenix till dagis idag. På vägen hem från att ha hämtat Alexander började det hagla... Det ska väl inte bli vinter igen??
Sen duggade det lite sen avtog det ganska snabbt igen. Fast det är kallt ute. inte mer än kanske 10 grader... Usch vill ju ha varmt nu... Mycket skönare att promenera om det är soligt och skönt. Skönare för sönerna också då de slipper att vara så påpälsade med en massa kläder i vagnen också. Blir ju lite trängre med en massa kläder på sig...

Nu ligger båda grabbarna och sover.. Alexander i soffan och Zebastian i sin säng. Själv ska jag nog bara ta det lugnt nu en stund och njuta av tystnaden. =)

Runt halv 5 ska jag börja med maten.
Ikväll blir det korvstoganoff med ris. MUMS..

Helgen den har också varit väldigt lugn. Var hos pappa igår då han fyllde år. Men innan det så passade vi på att vägen förbi linköping och shoppa loss lite. Blev färg till Alexanders rum men bara till de 3 ljusa väggarna. Fondväggen får vi köpa färg till vid ett senare tillfälle. Det fanns inte så många nyanser av den färgen vi tänkt oss på rusta så får nog köpa den mörkare färgen på nåt annat ställe. Eller kanske blanda lite själva vi får väl e hur vi gör. Det gäller ju bara att hitta samma halvmatta färg så löser det sig ju. Behöver ju inte ens vara av samma märke egentligen. Känns i allafall skönt att vi har börjat att komma så pass lång med han rum nu att färgen är köpt. Nu kvarstår bara att måla garderobsdörrarna, något lager till ivängdigt i garderoberna samt lite spackling och slippning på väggarna, sen kan vi måla väggarna. Vi har fortfarande inte riktigt beslutat vad vi ska ha för golv. Men en sak är i alla fall säker. Det blir INTE vitt golv denna gång. Kommer ihås hur ofta man fick torka golvet i hans förra rum i gamla huset och ALLT och då menar jag ALLT syntes ju. Minsta lilla dammkorn.
Inte kul alls.

Nähä nu dör batteriet i datorn snart så måste avrunda.
Skriver mer en annan dag..
PoK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar