Blogg innehåll...

I denna blogg skriver jag om mitt liv som sambo och 2 barns mamma. Jag delar med mig av alla våra äventyr och av mina egna privata funderingar och tankar.

Skriv gärna en liten kommentar när du har varit här och läst. Sånt värmer alltid.

Ha en bra dag.
MvH jayline


30 maj 2011

J*vla måndag....

Dagen började inte alls som jag ville...
Alexander låg i soffan och tittade på TV när jag vaknade så gjorde frukost åt honom. Sen hörde jag att Zebastian vaknade så gick in till honom. Han hade gjort "nr 2" så bytte på honom och gick sedan ut med honom till vardagsrummet för att kunna klä på mig själv..
När jag kommer tillbaka till vardagsrummet hade han gjort "nr 2" igen så var bara att byta blöja igen. 2 gånger på mindre än 20 minuter alltså...
Alexander var inte alls speciellt medhjälplig i morse heller. Han vill inte äta sin frukost och han ville inte klä på sig. Så vi blev sena vilket fick mig att vilja ta bilen. Så jag packar in ungarna i den och ska starta den... Startmotorn bara suckade sig fram. Så ut med ungarna ur bilen och i med dom i vagnen. Sen ringa dagis för att säga att vi blev sena. Hämtade batteri laddaren i garaget för att se om det kanske kan gå att ladda upp batteriet tills jag ska hämta Alexander
Det blåser storm ute idag och var mulet så jag väntade bara på att regnet skulle börja falla också det skulle fan ha blivit droppen. Som tur var så slapp vi regn och nu skiner solen ute faktiskt.

Nu har jag lagt Zebastian för sin lilla förmiddags lur och själv sitter jag och tittar på "Labyrinten" med David Bowie i en av rollerna. Jag tittade mycket på den när jag var liten så den betyder mycket för mig. Älskar karaktärerna i alla deras olika former.
Nu ska jag koncentrera mig på filmen..
Skriver mer en annan dag.

PoK

(om man har något att säga om någon så är det bättre att säga det till personen i fråga istället för alla andra.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar